جمهوری اسلامی اتمی‌ خطری برای تمام جهان است

0
192

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، با انتقاد شدید از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد اتمی شدن جمهوری اسلامی نه تنها مشکلی برای امنیت اسرائیل، که تهدیدی علیه ایالات متحده و تمام دنیاست.

نخست وزیر سابق اسرائیل، سه‌شنبه 15 مارس، در پیامی تصویری خطاب به «خانواده‌های آمریکایی»، «عجله مذبوحانه» دولت بایدن برای امضای «توافق هسته‌ای معیوب» با جمهوری اسلامی را «مضحک» و «کاملاً خطرناک» خواند.

نتانیاهو با اشاره به حمله موشکی اخیر جمهوری اسلامی به کنسولگری ایالات متحده در شهر اربیل در شمال عراق، گفت برای او عجیب است که با وجود چنین حمله آشکاری علیه امنیت آمریکا، دولت بایدن کماکان بر احیای توافق هسته‌ای اصرار می‌ورزد.

وی هشدار داد که توافق هسته‌ای جدید به شدت تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی کاهش می‌دهد، و صدها میلیارد دلار به «حکومت تئوکراتیک» هدیه می‌کند تا در راه گسترش «کارزار ترور» خود در خاورمیانه و سراسر جهان خرج کند.

به گفته وی: «جمهوری اسلامی به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده برای ساخت ده‌ها بمب هسته‌ای خواهد داشت، و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما نیز در اختیار دارد که می‌تواند توسط آنها کلاهک‌های هسته‌ای خود را به هر نقطه‌ای در آمریکا بفرستد.»

العربیه نوشت؛ بر این اساس، نخست وزیر پیشین اسرائیل هشدار داد که اتمی شدن جمهوری اسلامی تهدیدی برای آمریکا و تمام جهان است. به گفته وی خطاب به مردم آمریکا: «این مساله نه تنها کشور من، اسرائیل، بلکه کشور شما، ایالات متحده و کل جهان را به خطر می‌اندازد.»

نتانیاهو در پایان اظهار کرد: «ظاهرا ما هنوز یاد نگرفته‌ایم که نباید به رژیم‌های سرکش و متجاوز و تروریستی مثل جمهوری اسلامی اجازه دهیم به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند.»