تجمع وسیع اهوازی ها و دوستداران محیط زیست برای نجات رودخانه کارون

0
211

جمعی وسیعی از شهروندان اهوازی و دوستداران محیط زیست روز پنجشنبه  در اعتراض به طرح های انحراف آب از حوضه های آبریز کارون به سوی شهرهای اصفهان، رفسنجان، قم و دیگر شهرهای مرکزی ایران، در شهر اهواز گرد هم آمدند. آنان در یک حرکت خودجوش و نمادین حلقه ای انسانی در ساحل غربی کارون تشکیل دادند.

به گزارش صدای مردم، تجمع کنندگان پلاکارهایی با شعارهایی به زبان عربی، فارسی و انگلیسی در دفاع از رودخانه کارون حمل کردند. شریف حسینی نماینده اهواز در پارلمان ایران نیز در این تجمع حاضر شد. وی پیشتر در سخنان شدید اللحنی سیاست های نادرست مسئولان غیربومی استان را به باد انتقاد گرفته بود.

هزاران تن از شهروندان اهوازی شعار “بالروح، بالدم نفدیک یا کارون”، یعنی “جان و خون خود را فدای کارون می کنیم” را سر دادند.

هدف از این تجمع رساندن پیام شهروندان اهوازی به سایر مردم، مسئولان مربوطه و فعالان محیط زیست است. شهروندان اهوازی می گویند که طرح های مختلف انحراف آب کارون از سرشاخه های آن به سوی شهرهای مرکزی باعث ایجاد یک کویر بزرگ در تمام جلگه خوزستان خواهد شد.

بر اساس گزارش های فعالان محیط زیست کم آبی ناشی از انحراف آب رودخانه های کارون، جراحی، کرخه و دز باعث انتشار بسیاری از بیماریها و دیگر مشکلات شده است.

این دومین تجمع مردم اهواز است که به ابتکار فعالان مدافع محیط زیست در اهواز جهت اعتراض به آنچه “سوء استفاده مرکزنشینان از نفوذشان در دولت مرکزی برای مصادره آب اهواز ” نامیده اند، برگزار می شود.