بيانيه فدارسیون ووشو پس از محرومیت سنگین خواهران منصوریان

0
257

چند روز گذشته خبر محرومیت خواهران منصوریان از مدال آوران نامی رشته ووشو در سایت های ورزشی قرار گرفت.

گویا علت محرومیت این دو چهره سرشناس ووشو کشور و جهان تحت این عنوان است که؛ شهربانو منصوریان گفت: مریم هاشمی دوپینگ کرده، آن وقت مرا دو سال محروم می‌کنند، گفتند اگر به صحبت هایت ادامه دهی، بعد از این دو سال، بازهم دو سال دیگر محرومت می‌کنیم.

کمیته انضباطی فدراسیون ووشو این دو خواهر شهربانو و سهیلا منصوریان، را به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم کرده است.

فدراسيون ووشو ايران در واکنش به برخي موارد مطرح شده در خصوص صدور احکام انضباطی خانم‌ها شهربانو و سهيلا منصوريان بيانه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان؛ روابط عمومی ووشو چنین می نویسد؛

1-مطابق با ماده 2 اهداف و وظايف آيين نامه انضباطی مسابقات ورزشي که حفظ و صيانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشي و همچنين کوشش در جهت رسيدن به ارزش ها و کرامات والای انساني در سطح جامعه ورزشي کشور و پيشگيري از برخوردهای ناشايست مي باشد، در تاريخ 1399/05/15 جلسه کميته انضباطي فدراسيون برگزار شد. اين جلسه در خصوص رسيدگي به شکايت خانم مريم هاشمي عليه خانم ها شهربانو و سهيلا منصوريان و همچنين بررسي گزارشات مستند فدراسيون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوي خانم ها شهربانو و سهيلا منصوريان در حين تمرينات در اماکن عمومي ورزشي از قبيل مجموعه ورزشي انقلاب و چيتگر و همچنين نشر و بازنشر آن در فضاي مجازي و ساير موارد اعلامي؛ نظير اظهارات خلاف واقع، افترا و توهين، نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومي نسبت به فعاليت هاي فدراسيون ووشو ايران از طريق صفحات شخصي شبکه اجتماعي اينستاگرامي نامبردگان و اقدامات ضد منافع ملي و رفتارهاي خارج از شأن يک ورزشکار ملي، با حضور اعضاي کميته، طرفين شکايت و وکلاي آن ها تشکيل گرديد.

2- اعضاي کميته انضباطي با بررسي دقيق موارد مذکور پس از استماع شکايت شاکيان و اظهارات خانم ها شهربانو و سهيلا منصوريان و دفاعيات وکلاي ايشان؛ تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهاي 1، 3 و 5 ماده 7 آئين نامه انضباطي مسابقات ورزشي دانسته و لذا به استناد بند4 ماده 8 آئين نامه مذکور؛ خانم شهربانو منصوريان را به مدت 20 ماه و خانم سهيلا منصوريان را با توجه به اظهار ندامت به مدت 8 ماه محروميت از حضور در ميادين ورزشي محکوم نمودند.

3- اين رأي در صورت اعتراض مطابق با ماده 9 آئين نامه مزبور ظرف مدت يک هفته از تاريخ ابلاغ 1399/05/22 قابل تجديد نظرخواهي و بررسي مجدد مي باشد.

4- ضمناً برخي از اتهامات مطروحه در گزارشات واصله به فدراسيون عليه خانم ها شهربانو و سهيلا منصوريان قابليت طرح در دادسراي عمومي و فرهنگ و رسانه را دارا مي باشند.