جزئیات شکایت اداره حقوقی مجلس به نیابت قالیباف از میرسلیم و ۳ خبرنگار

0
296

ماجرای افشاگری مصطفی میرسلیم علیه محمدباقر قالیباف به شکایت و شکایت‌کشی رسیده و پای سه فعال رسانه‌ای نیز در آن باز شده است.

ماجرای افشاگری مصطفی میرسلیم علیه محمدباقر قالیباف به شکایت و شکایت‌کشی رسیده و پای سه فعال رسانه‌ای نیز در آن باز شده است. سایت مشرق به نقل از کانال تلگرامی «رزنانس» نوشته که معاونت حقوقی مجلس اتهامات واردشده از سوی میرسلیم، نماینده تهران و برخی فعالان رسانه‌ای علیه رئیس مجلس را پیگیری حقوقی می‌کند.

این کانال نوشته است: «براساس ‌این قرار است تا برای جلوگیری از مخدوش‌شدن جایگاه حقوقی ریاست مجلس شورای اسلامی، از افراد زیر که در روزهای گذشته در فضای مجازی اتهامات بی‌اساسی را علیه رئیس قوه مقننه مطرح کردند، شکایت صورت بگیرد تا اسناد ادعاهای خود را در دادگاه ارائه دهند. یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری سه فعال رسانه‌ای هستند که باید در دادگاه پاسخ‌گو باشند. همچنین از مصطفی میرسلیم نیز به‌دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان، شکایت شده است». اسفند سال ۹۵ بود که مجلس دهم طرح تحقیق‌وتفحص از عملکرد شهرداری تهران را که قالیباف بر مسند ریاست آن بود، در واگذاری املاک و پروژه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در دستور کار قرار داد؛ اما با رأی مخالف نمایندگان مواجه شد.

مصطفی میرسلیم وقتی به‌عنوان نماینده تهران وارد مجلس یازدهم شد، این ادعا را مطرح کرد که دلیل رأی‌نیاوردن این تحقیق‌وتفحص به خاطر یک رشوه ۶۵‌میلیاردی بوده است.

میرسلیم گفته بود: «همه مدارک را به دستگاه قضائی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آنها انجام می‌شود. اصل موضوع به تحقیق‌وتفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری برمی‌گردد. وقتی تحقیق‌وتفحص در مجلس دهم رأی نمی‌آورد، شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رأی نیاورده، تشکر می‌کند. موضوع تحقیق‌وتفحص مسئله‌ای نیست که از انجام‌شدنش ناراحت یا از انجام‌نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است. طبق اسنادی که دارم، نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت‌پرده صورت گرفته که این تحقیق‌وتفحص انجام نشود و رد شود».

همین سخنان باعث شد تا دستیار سیاسی قالیباف خبر دهد که از میرسلیم شکایت شده است. سعید احدیان در توییتی نوشت: «معنی ندارد چون کسی را جدی نمی‌گیرند، برای دیده‌شدن یک روز با بی‌بی‌سی مصاحبه کند و روزی دیگر تهمت بزند. مسئولان قضائی در حال پیگیری تهمت‌های ناروای آقای میرسلیم به رئیس و برخی دیگر از نمایندگان مجلس هستند. منتظر اعلام نتیجه فوری دستگاه قضائی هستیم».

بااین‌حال در هفته گذشته، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که در حال بررسی گزارشی است که میرسلیم برای قوه قضائیه فرستاده است. غلامحسین اسماعیلی گفت که رسیدگی‌ها شروع شد و حتی یک نماینده سابق مجلس نیز بازداشت شده است.

او گفته بود: «هنوز ماهیت و جزئیات موضوع روشن نشده است و مطمئن باشید ما در رسیدگی‌ها آنچه از تخلفات به دست‌مان برسد، رسیدگی خواهیم کرد و حتما رسیدگی خواهد شد. رئیس قوه قضائیه گفته‌اند پرونده زیرمیزی نداریم و همه پرونده‌ها روی میز است؛ اما نتیجه پرونده نیازمند رسیدگی‌های قضائی است و نتیجه آن به سمع مردم خواهد رسید. موضوعی که هنوز رسیدگی نشده، به ‌جای پرداختن در رسانه با اعتماد به ما اجازه بدهند در دستگاه قضائی رسیدگی شود».

شرق گزارش داد؛ نکته اینجاست که این ماجرای ادعایی میرسلیم برای زمانی است که قالیباف شهردار تهران بوده و اینکه معاونت حقوقی مجلس این شکایت را مطرح کرده، جای تعجب دارد. حال باید دید شکایت رئیس مجلس از نماینده تهران به کجا خواهد رسید و در نهایت سرنوشت سیاسی کدام‌یک از آنها در ماجرای این پرونده تغییر می‌کند.