برگزاری نشست ویژه پارلمان اروپا در همبستگی با اعتراضات مردم ایران

0
90

هانا نیومن، نماینده آلمان در اتحادیه اروپا پنج‌شنبه، 31 فروردین با انتشار توئیتی نوشت که پارلمان اروپا هفته آینده مجموعه‌ای از نشست‌ها را در مورد ایران برگزار می‌کند. به گفته او، این نشست‌ها از روز 25 تا 27 آوریل در شهر بروکسل برگزار خواهد شد.

نیومن با اعلام این‌که برخی از این نشست‌ها به صورت عمومی پخش می‌شوند، به برگزاری جلسه‌ای در کمیته حقوق بشر در روز 25 آوریل و نشستی توسط نمایندگان پارلمان اروپا در مورد شش ماه «انقلاب فمینیستی» در 26 آوریل اشاره کرد.

پارلمان اروپا و هانا نیومن در جریان اعتراضات سراسری مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی نیز تحریم مقامات جمهوری اسلامی و از جمله سپاه پاسداران و قرار دادن نام آن در فهرست سازمان‌های تروریستی را پیگیری می‌کردند.

در پی تصویب متمم قرار گرفتن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا از سوی پارلمان این بلوک، هانا نیومن از رفتار جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفته بود: «زمان سیاست‌های دوپهلو به پایان رسیده است.»

العربیه نوشت؛ نیومن، چهارشنبه 28 دی ماه سال قبل نیز در نشست پارلمان اروپا با تاکید بر این‌که مردم ایران به‌خاطر آینده‌ای بهتر حاضرند جان خود را فدا کنند و با رژیم در حال مبارزه‌اند، خواهان این شد که اتحادیه اروپا از تثبیت نظام در حال فروپاشی جمهوری اسلامی در ایران دست بردارد.

او تاکید کرده بود: «تا زمانی که سرکوب وحشیانه اعتراضات ادامه دارد، ما نباید مذاکره کنیم.»