حسن بیادی: برخی به دنبال کودتای بدون خونریزی هستند

0
302

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از نظرات بعضی می‎توان این طور نتیجه گرفت که از عدم یک سیستم پویا و مدیریت یکپارچه در امور اجرایی کشور، وجود فساد اداری و لگام گسستگی در مدیریت دولتی رنج می‌برند. بنابراین به دنبال یک کودتای بدون خونریزی برای یک رفرم سیاسی و اجتماعی هستند.
نامه نیوز نوشت: اغلب سیاسیون یک جمله معروف دارند که مردم بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ خاطره بدی در ذهن شان ماند و بنابراین در انتخابات حتی اگر کسی سبقه نظامی گری داشته باشد به او رأی نمی دهند. طرفداران این دیدگاه با اشاره به سرنوشت قالیباف و رضایی بر تحلیل خود مهر تأیید می زنند اما اخیرا نماینده ای عکس این مسئله را بیان کرد که بازتاب های زیادی در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

مشروح گفتگو با حسن بیادی از فعالان سیاسی اصولگرا را در ارتباط با این موضوع در ادامه بخوانید:
آقای پورمختار از نمایندگان مجلس گفته بود «یک نظامی رئیس‌جمهور شود کشور را نجات می‌دهد». نظر شما چیست؟

عده قلیلی از سياسيون از اين حرفها مي زنند و از نظرات بعضی می توان این طور نتیجه گرفت که از عدم یک سیستم پویا و مدیریت یکپارچه در امور اجرایی کشور، وجود فساد اداری و لگام گسستگی در مدیریت دولتی رنج می برند بنابراین به دنبال یک کودتای بدون خونریزی برای یک رفرم سیاسی و اجتماعی هستند که باید حواس انقلابیون بیش از این جمع باشد که گول نخورند.

آیا امروز شما اراده ای را در این حوزه می بینید که کسانی چنین نیتی داشته باشند، یا این نماینده یک اظهارنظر شخصی کرده است؟

البته آقای پورمختار عاقل‌تر از این هستند که بلندگوی این و آن باشند اما از نظرات بعضی مستکبرین و قلدران جهانی چنین استفاده می شود که چنین طرح هایی دارند و بدنبال بعضی از احمق‌های سیاسی و تمامیت خواه می گردند که بدون جیره و مواجب نظرات آنان را در جامعه منتشر و به منحصه‌ بروز و ظهور برسانند.
به نظر شما با توجه به تجربه توأم با شکست، آقایان رضایی و قالیباف برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، آیا فرد دیگری از حوزه نظامی گری پا به این رقابت سیاسی می گذارد؟

البته باید اعتراف کنم که مجموعه سازمانهای نظامی کشور مقدس و دارای جان برکفانی هستند که در هیچ جای دنیا از لحاظ تخصص وایثار و فداکاری بعید میدانم نمونه‌های آنانرا بتوانید پیدا کنید مانند بسیج چند میلیونی کاملاً مردمی که زبان‌زد عام و خاص است و چنین کسی هم با آن شاخصه‌هاکه فرمودید فکر نمی کنم وجود داشته باشد. اما این دوبزرگوار که نام‌بردید از اول هم قرار نبوده نظامی باشند و مدت مدیدی است از سلک نظامی گری خارج شده‌اند با توجه به عدم موفقیتشان در دوره های گذشته باید مسیر سیاسی خود را برای انجام یک خدمت دیگر برای مردم مانند بعضی از وزارتخانه‌های پر مخاطره طراحی نمایند.

مقاله قبلینماینده مجلس: فیلتر تلگرام زندگی نیم میلیون نفر را دچار اختلال مالی می‌کند
مقاله بعدیایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان کدامند؟
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...