باراک اوباما: پیوستن ایران به اقتصاد جهانی نیازمند زمان است

0
179

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا می‌گوید باید به ایران برای پیوستن به اقتصاد جهانی فرصت داد. برخی مقامات حکومت جمهوری اسلامی ایران از جمله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، کندی ورود ایران به اقتصاد جهانی پس از توافق جامع اتمی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

باراک اوباما، که در جمع رهبران جهان در نشست امنیت اتمی در واشنگتن سخن می گفت، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن توافق هسته‌ای با ایران، گفت: پیوستن ایران به اقتصاد جهانی زمان‌بر است، اما از هم‌اکنون این کشور از مزایای این توافق بهره‌مند شده است.

سید علی خامنه‌ای در سخنان نوروزی خود با انتقاد از عدم اجرای “کامل” تعهدات جامعه جهانی در قبال ایران پس از توافق اتمی و عدم رفع برخی تحریم‌ها علیه ایران، گفت: در توافق هسته‌ای، دولت آمریکا با خدعه و تقلب به تعهدات خود بطور کامل عمل نمی کند.

باراک اوباما در سخنانش، متذکر شد: توافق اتمی، منجر به رفع تمامی اختلافات ما با ایران نمی شود اما تمامی شش قدرت جهانی باید به تلاش برای به ثمر رساندن این توافق ادامه دهند.

رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به نقش جمهوری اسلامی ایران در برهم زدن تعادل در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: از جمله اختلافات ما با ایران نقش این کشور در بی‌ثبات ساختن خاورمیانه است.

همچنین باراک اوباما با اشاره به نگرانی جامعه جهانی از تهدیدات اتمی کره شمالی متذکر شد: توافق اتمی با ایران به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتمی، به نمونه‌ای در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رییس جمهوری آمریکا تأکید کرد: توافق اتمی با ایران، بیانگر آن است که جامعه جهانی متحد است و وقتی متحد است می تواند در راستای امنیت مشترک جهانی پیشرفت نماید.

print