«انارهای نارس» نماينده ايران در جشنواره فیلم ژاپن شد

0
161

فيلم «انارهای نارس» نماينده سينمای ايران در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «فوکوئوکا» ژاپن شد.

فیلم «انارهای نارس» به کارگردانی و تهیه كنندگی مجیدرضا مصطفوی تنها نماینده سینمای ایران در بین ۱۳ فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم «فوکوئوکا» ژاپن است كه بر بهترین آثار سینمای آسیا تمرکز دارد. فیلم در چهار نوبت برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد و برای دریافت جایزه بهترین فیلم و جایزه بزرگ تماشاگران به رقابت با دیگر آثار می پردازد.

بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «فوکوئوکا» از ١٨ سپتامبر (٢٧شهریور) به مدت ٨ روز در شهر فوکوئوکا ژاپن برگزار می‌شود.

در دوره های گذشته این رویداد كه از مهمترین جشنواره های فیلم آسیایی است فیلم های «جدایی نادر از سیمین»، «ماهی و گربه» و «پرویز» از سینمای ایران در بخش مسابقه حضور داشتند. همچنین در سال ٢٠١١ فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه بزرگ تماشاگران و بهترین فیلم را از این جشنواره بدست آورد.

فیلم «انارهای نارس» پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم فجر در بخش مسابقه سودای سیمرغ و نگاه نو حضور داشت و نامزد ٢ سیمرغ بلورین نیز شد.

این فیلم پیش از این در بخش بین المللی در جشنواره های فیلم «مسكو» و «سائوپائولو» حضور داشته و توسط فدراسیون جهانی منتقدان «فیپرشی» و رسانه بین المللی هالیوود ریپورتر مورد تحسین قرار گرفته است.

همچنین این فیلم در جشن سینمایی حافظ نامزد دریافت تندیس بهترین كارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمبرداری شد كه آنا نعمتی تندیس بهترین بازیگر زن سینما را كسب کرد.

نسخه نمایش خانگی این فیلم نیز از هفته آینده توسط موسسه رسانه های تصویری سوره توزیع می شود.

به گزارش مهر،  پخش بین‌المللی این فیلم را محمد اطبایی برعهده دارد و آنا نعمتی، پژمان بازغی، مهران رجبی، قطب الدین صادقی و رابعه مدنی از بازیگران اصلی فیلم هستند.