احمدرضا عابدزاده برترین دروازه بان پس از انقلاب

0
448

برنامه نود این هفته دیدارهای هفته ششم لیگ و همینطور مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران را بررسی کرد.

 برنامه نود این هفته ساعت 22:40 دقیقه دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در آغاز برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره نظرسنجی برنامه نود ارائه کرد. در این برنامه قرار است هر هفته بهترین بازیکنان پست های مختلف انتخاب شود تا در نهایت تیم منتخب ایران پس از انقلاب مشخص شوند. نکته جالب در برنامه این هفته این بود که به خاطر عقب کشیدن ساعت رسمی کشور، یک ساعت به زمان معمول این برنامه اضافه شد.

سوال پیامکی

سوال نظرسنجی این هفته به انتخاب بهترین دروازه‌بان بعد از انقلاب اختصاص داشت. بینندگان نود باید از میان ناصر حجازی، مهدی رحمتی، احمدرضا عابدزاده و ابراهیم میرزاپور بهترین دروازه‌بان را انتخاب می‌کردند. در نهایت نیز احمدرضا عابدزاده با کسب 59 درصد آرا به عنوان بهترین دروازه‌بان ایران بعد از انقلاب از نظر بینندگان نود دست یافت. ناصر حجازی نیز 32 درصد آرا را به خود اختصاص داد.

62c9f028440f3b7041a2316b61abc573_1076_

پنالتی‌زن‌ های پرسپولیس

در ادامه آیتمی درباره پنالتی‌زن‌ های پرسپولیس پخش شد. در 5دوره اخیر لیگ پرسپولیسی ها 20 پنالتی‌زن داشته اند که البته در این میان علی کریمی بیشترین پنالتی‌ها را به ثمر رسانده است. در این تیم قانون نانوشته‌ای موجود است که بر اساس آن بازیکنی که پنالتی از دست می‌دهد، دیگر نمیتواند پشت توپ قرار بگیرد تا پنالتی بزند. این در حالی است که 11 پنالتی اخیر پرسپولیس را 9 بازیکن متفاوت زده‌اند.

پنالتی سایپا برابر پرسپولیس اشتباه بود

محمد فنایی درباره داوری مسابقه پدیده – سیاه جامگان گفت: بازیکن پدیده خودش را در محوطه جریمه سیاه جامگان پرتاب کرد، تصمیم داور درست بود و پنالتی نبود.  در سمت مقابل هم سرنگونی مهاجم سیاه جامگان در محوطه جریمه خطا نبود.

کارشناس داوری نود درباره مسابقه پرسپولیس – سایپا گفت: رامین رضاییان در شرایط تک به تک توپ را با دست زد که باید با کارت قرمز داور اخراج می شد. پنالتی اول پرسپولیس روی طارمی درست بود و دروازه بان با دست او را زد و باید یک کارت زرد هم می گرفت. پنالتی سایپا کاملا اشتباه بود و خیلی واضح بود توپ به سر مدافع خورد، من تعجب می کنم آقای صالحی خیلی نزدیک است و زاویه مناسبی هم دارد چرا صحنه را درست ندید. پنالتی دوم پرسپولیس درست بود و مدافع سایپا جلوی رفتن مهاجم پرسپولیس را گرفت و باید یک کارت زرد می گرفت.

فنایی درباره اشتباهات داوری متعدد به ضرر پرسپولیس گفت: من فکر می کنم اشتباهات داوران در لیگ پانزدهم خیلی زیاد و بیش از حد شده، به نظرم خطای دیدهای داوران مشکل ساز شده و باید آزمایش های پزشکی داوران بیشتر شود.

محمد فنایی درباره نظرسنجی برنامه اعلام کرد من به ناصر حجازی رای می دهم.

همچنین درباره صحبت هایی که درخصوص اخراج نشدن رامین رضاییان با دریافت دو کارت زرد از داور مطرح شده اعلام شد در صحنه خطای هند داور به رضاییان کارت نداده و بالطبع او دو کارته نشده و از بازی اخراج نشد.

دلایل پخش نشدن بازی نفت برابر الاهلی و بدهی سنگین ۵۰ میلیون دلاری سازمان صداوسیما به شرکت های خارجی عنوان شد. با وجود اینکه تلویزیون وظیفه اش بود این بازی را پخش کند اما شرکت پخش کننده بازی اعلام کرد تا زمان تسویه بدهی صداوسیما حق پخش این بازی را به صداوسیما نمی فروشد و دلیل پخش نشدن بازی این بود که اگر مشکل حل نشود ممکن است بازی های تیم ملی نیز پخش نشود.

آنالیز دیدار سپاهان و تراکتورسازی

دیدار سپاهان و تراکتورسازی مهم ترین بازی هفته ششم محسوب می شد. دیداری که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. هشت بازیکن تاثیرگذار دو تیم در این بازی حضور نداشتند. بازیکنانی که اگر در بازی بودند روند این دیدار تغییر می کرد. علی کریمی هافبک دفاعی سپاهان با پاس های بلندی که برای مهاجمان این تیم ارسال می کرد روی بیش از نیمی از حملات سپاهان تاثیرگذار بود. او 19 پاس ارسال کرد که 63درصد این پاس ها درست به مقصد رسید. البته کریمی 12 بار هم مقابل حملات حریف ایستادگی کرد. البته یاران تراکتورسازی هم با تصمیمات اشتباه خود عملکرد خوبی در این دیدار نداشتند.

اخراج طارمی اشتباه بود، مکانی باید کارت قرمز می گرفت

داوری مسابقه پرحاشیه پرسپولیس و ملوان بررسی شد که بر این اساس فنایی گفت: ضربه بنگر به کمر بازیکن ملوان فقط یک کارت زرد داشت. سرنگونی طارمی در محوطه جریمه خطای پنالتی نبود و تمارض هم نبود. کارت زرد اول طارمی اشتباه بود او روی چمن سر خورد و بی ملاحظگی از او سر نزد و داور برای این کارت عجله کرد اما در مورد کارت دوم طارمی پای دروازه بان را زد و درست بود. سوشا مکانی به خاطر اعتراض هایش می توانست کارت زرد دوم را بگیرد. همچنین درباره بیرون نرفتن طارمی از کنار زمین پس از اخراج فنایی گفت داور تا زمانی که او بیرون از محوطه زمین چمن نرفته نباید بازی را آغاز می کرد.

فرهاد کاظمی: حق طبیعی رحیمی بود که مرا اخراج کند

سرمربی سابق راه آهن در ادامه برنامه روی خط برنامه آمد تا توضیحاتی درباره برکناری‌اش ارائه کند. کاظمی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: بعد از دیدار مقابل استقلال خوزستان، برای تماشای اکران خصوصی مستند ناصر حجازی رفته بودم که آقای رحیمی چندین بار با من تماس گرفتند. سپس پاکت نامه‌ای را به محمدرضا مهدوی، مربی تیم دادند که به من بدهد. در ابتدا فکر کردم رحیمی استعفا داده است اما پس از خواندن نامه متوجه شدم که برکنار شده‌ام.

وی افزود: حق طبیعی رحیمی بود که مرا برکنار کند. من از آقای کیانی تشکر می‌کنم که از منابع مالی شخصی، هزینه‌های تیم را پرداخت کردند. البته از زحمات هیات مدیره هم تشکر می‌کنم. اما باید بگویم حکم اخراج من 26 شهریور صادر شده بود.

کاظمی تصریح کرد: زمانی که قصد داشتم مرییان تیم امید را انتخاب کنم، رحیمی قصد دخالت داشت که من گفتم به کسی اجازه دخالت نمی‌دهم. همین موضوع هم در هیات مدیره مطرح شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در جذب بازیکن فنلاندی نقشی داشتید، گفت: من نقشی در جذب این بازیکن نداشتم. این بازیکن را آقای کیانی با توجه به ارتباطاتی که داشتند جذب کردند. رحیمی فیلمی از این بازیکن به من داد و من او را پسندیدم. اگر پولی هم بابت آی تی سی صادر شده باشد، مدیران باشگاه انجام داده‌اند و من در جریان نیستم.

پنالتی نفت برابر استقلال گرفته نشد

داوری مسابقه استقلال برابر نفت تهران بررسی شد که محمد فنایی اعلام کرد: خطای محسن کریمی روی مهدی مومنی یک پشت پا بود و باید برای نفت ضربه پنالتی اعلام می‌شد. در مورد ضربه پنالتی استقلال مدافع شهباززاده را هل داد و به درستی اعلام شد. گل تیم نفت صحیح بود و در موقعیت آفساید به ثمر نرسید. اما در مورد دومین گلی که این تیم زد بالاتنه مهاجم تیم جلوتر از آخرین مدافع بود و آفساید درست اعلام شد.