آواتار دست‌نیافتنی می‌ماند

0
352

فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: پایان بازی» در تعطیلی‌های آخر هفته گذشته در دنیا فقط ۷.۵ میلیون دلار فروخت تا برنامه استودیو دیزنی برای شکستن رکورد ۹ ساله «آواتار» به بن‌بست نزدیک شود.

«پایان بازی» در شرایطی به پایان دوران اکران جهانی خود نزدیک می‌شود که تا امروز دو میلیارد و ۷۶۱ میلیون دلار فروخته است؛ رقمی که گرچه تا رسیدن به فروش ۲.۷۸۸ میلیارد دلاری «آواتار» راهی نه‌چندان طولانی پیش رو دارد اما با ادامه همین روند فعلی بعید است بتواند به فیلم جیمز کامرون برسد؛ رکوردی که در ۲۰۱۰ ثبت شده و به احتمال فراوان دست‌کم یک سال دیگر پابرجا می‌ماند.

حتی نقشه مشترک دیزنی و مارول برای دو برابر کردن تعداد سینماهای نمایش‌دهنده «پایان بازی» در منطقه آمریکای شمالی هم جواب نداده و حالا این فیلم برای رسیدن به رکورد «آواتار» باید کمی بیش از ۲۶ میلیون دلار بفروشد.

با توجه به آغاز اکران گسترده و «اسپایدرمن: دور از خانه» از دوم جولای و کم شدن تعداد سینماهای «پایان بازی»، شاید فروش فیلم در آمریکای شمالی در تعطیلی‌های روز استقلال حتی کمتر از ۵.۵ میلیون دلار هفته گذشته باشد.

تا آخرین روز ماه ژوئن، «پایان بازی» دومین فیلم پرفروش تاریخ در منطقه آمریکای شمالی، بازار بین‌المللی و بازار جهانی (مجموع جهان و آمریکا)ست. حتی اگر فیلم بتواند به شماره یک دنیا تبدیل شود، بعید است فروش ۱.۹۲ میلیارد دلاری آن در دیگر نقاط دنیا جز آمریکا به رکورد دو میلیارد و ۲۷ میلیون دلاری «آواتار» برسد. هر چند درآمد ۸۴۱ میلیون دلاری فیلم در آمریکای شمالی بسیار بهتر از فروش ۷۶۱ میلیون دلاری «آواتار» در این منطقه است.

حتی اگر فیلم بتواند به شماره یک دنیا تبدیل شود، بعید است فروش ۱.۹۲ میلیارد دلاری آن در دیگر نقاط دنیا جز آمریکا به رکورد دو میلیارد و ۲۷ میلیون دلاری «آواتار» برسد. هر چند درآمد ۸۴۱ میلیون دلاری فیلم در آمریکای شمالی بسیار بهتر از فروش ۷۶۱ میلیون دلاری «آواتار» در این منطقه است.

تا امروز «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» با ۹۳۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در آمریکای شمالی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، اگر تورم یک دهه اخیر را در نظر بگیریم، با آمار و ارقام امروز «آواتار» ۸۷۸ میلیون در آمریکا، دو میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار در بازار جهانی فروخته است.