کاخ سفید به افزایش ذخایر اورانیوم جمهوری اسلامی واکنش نشان داد

0
173

کاخ سفید در نخستین واکنش به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده جمهوری اسلامی و عبور آن از میزان مجاز در توافق هسته‌ای موسوم به برجام، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان این کشور هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای که عصر دوشنبه ۱۰ تیرماه به وقت واشنگتن منتشر کرد،‌ نوشته است: «رژیم جمهوری اسلامی امروز اقدام به افزایش ذخائر اورانیوم خود کرد. دادن اجازه غنی‌سازی به جمهوری اسلامی در هر سطحی ذیل توافق هسته‌ای یک اشتباه بود. تردیدی نیست که جمهوری اسلامی حتی پیش از وجود این توافق هم شرایط را نقض می‌کرده است.»

در ادامه این بیانیه تاکید شده است:‌ «ما باید استاندارد منع گسترش [جنگ‌افزارهای هسته‌ای] مربوط به ممنوعیت غنی‌سازی برای جمهوری اسلامی – که مدت‌ها برقرار بود – را بار دیگر اجرا کنیم. ایالات متحده و متحدانش هرگز به جمهوری اسلامی اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داد.»

به گزارش صدای آمریکا؛ در پایان این بیانیه آمده است: «[اعمال] فشار حداکثری بر رژیم جمهوری اسلامی تا زمانی که رهبران جمهوری اسلامی مسیر خودشان را تغییر دهند، ادامه خواهد یافت. این رژیم باید بلندپروازی‌های هسته‌‌ای و رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارد.»