نتانیاهو: اقدام جمهوری اسلامی حرکت به سمت ساختن بمب هسته‌ای است

0
163

نخست وزیر اسرائیل نیز به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده جمهوری اسلامی و عبور آن از میزان مجاز در توافق هسته‌ای موسوم به برجام واکنش نشان داد. بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه ۱۰ تیرماه گفت که این حرکت، «اقدامی شاخص به سمت ساختن بمب هسته‌ای است.»

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه گفت اسرائیل، به زودی از شواهد و مدارک بیشتری پرده‌برداری می‌کند که نشان می‌دهد «جمهوری اسلامی در تمامی مدت‌ها در مورد برنامه اتمی دروغ می‌گفت.»

یکسال پیش نیز آقای نتانیاهو اسنادی را فاش کرد که از انباری در تهران به دست آمده بود و نشان می داد جمهوری اسلامی قبل از توافق هسته‌ای به دنبال تولید بمب بود.

با وجود هشدارهای ایالات متحده و متحدان آمریکا در برجام، جمهوری اسلامی روز دوشنبه از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود، برخلاف توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ با کشورهای پنج بعلاوه یک خبر داد.

به گزارش صدای آمریکا؛ براساس توافق اتمی موسوم به برجام نباید میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده در ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم گذر کند اما روز دوشنبه ۱۰ تیر ابتدا خبرگزاری رویترز و سپس محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی عبور ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی از میزان معین شده در برجام را تائید کردند.