آموزش نظامی 350 شبه‌نظامی حوثی در زمان آتش‌بس توسط سپاه پاسداران

0
371

نزدیک به 350 شبه‌نظامی حوثی از آوریل گذشته با آغاز آتش‌بس در یمن به سرپرستی سازمان ملل، برای طی کردن «دوره‌های آموزشی» پرتاب پهپاد، قاچاق تسلیحات، حمله به کشتی‌ها و جنگ‌های چریکی راهی تهران شدند.

وبگاه خبری یمنی به نقل از منابع «ویژه» خود در این رابطه نوشت که سپاه پاسداران، سازماندهی انتقال و بازگردادن عوامل حوثی میان جمهوری اسلامی و شمال یمن را بر عهده دارد.

این منابع تاکید کردند که جدیدترین گروه حوثی‌های آموزش‌دیده هفته گذشته به شمال یمن بازگشتند که دوره‌های آموزشی در زمینه‌های نظامی و امنیتی را زیر نظر فرماندهان سپاه پاسداران طی کرده بودند.

العربیه به نقل از نیوزیمن نوشت؛ به گفته این منابع، برنامه بخش نظامی این دوره‌ها، آموزش پرتاب پهپادها و موشک‌های بالستیک، قاچاق تسلیحات، هدف قرار دادن کشتی‌ها و همچنین جنگ‌های چریکی و عملیات ترور را شامل شد و برخی از مربی‌های سپاه پاسداران که بر این آموزش‌ها نظارت داشتند، در جنگ‌های چریکی در عراق و سوریه مشارکت کرده بودند.

منابع مزبور به نقل از عوامل آموزش‌دیده حوثی افزودند که دوره‌های امنیتی بر محور سرکوب، تشدید سانسور و پیگرد همه عوامل سیاسی، امنیتی یا نظامی مخالف با شبه‌نظامیان حوثی در مناطق زیر کنترل آنها قرار داشت.

در این دوره‌ها کیفیت استفاده از فناوری‌های ارتباطات در سانسور، پیگرد و جاسوسی و همچنین سازوکار برخورد امنیتی در عرصه رسانه با بحران‌های فراروی حوثی‌ها آموزش داده شده است.