سیارکی که از بیخ گوشمان گذشت

0
178

بزرگ‌ترین سیارکی که ناسا تاکنون ردیابی کرده بود، صبح روز جمعه بدون وارد کردن هیچ گونه آسیبی از کنار زمین رد شد.

جمعه صبح زود «فلورانس»، بزرگ‌ترین سیارک نزدیک به زمین از فاصله هفت میلیون کیلومتری، تقریبا 18 برابر فاصله میان زمین و ماه، زمین گذشت. این سیارک ماه پیش، توسط آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا کشف و ردیابی شده بود.

پل کداس، مدیر مرکز پژوهش درباره اجرام نزدیک به کره زمین در سازمان ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا/ NASA) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «از زمان آغاز برنامه ناسا برای تشخیص و ردگیری سیارک‌های نزدیک به کره زمین، فلورانس بزرگ‌ترین سیارکی است که تا به این حد به زمین نزدیک می‌شود.»

برای دانشمندان ناسا و علوم هوافضا فرصت بررسی سیارک‌های به ندرت به دست می‌آید تا با تحقیق در مورد سیارک‌ها اطلاعات جدیدی درباره منشاء ایجاد خورشید و سیارات کسب کنند. از این رو، دانشمندان ناسا گفته بودند با استفاده از رادارهای نصب‌شده در کالیفرنیا و پورتوریکو، از سیارک فلورانس تصویربرداری می‌کنند.

در صورت از دست رفتن این فرصت، دانشمندان باید تا سال ۲۵۰۰ میلادی صبر کنند تا فلورانس دوباره به کره زمین نزدیک شود.

این سیارک به احترام فلورانس نایتینگل (۱۸۲۰-۱۹۱۰)، بنیانگذار پرستاری نوین نام‌گذاری و برای نخستین بار در سال ۱۹۸۱ شناسایی شد.

به گزارش آنا به نقل از upi، ناسا گفته بود که فلورانس در اواخر اوت و اوایل سپتامبر، فلورانس با تلسکوپ‌های کوچک یا دوربین‌های قوی قابل رویت‌ است.