کشف یک گونه حشره 100 میلیون ساله

0
128

محققان دانشگاه ایالتی اورگان قادر به پیدا کردن یک حشره 100 میلیون ساله شدند که در کهربا حفظ شده بود.

نکته جالب توجه این است که این حشره دارای ظاهری عجیب و غریب و شبیه موجودات بیگانه است که در رده بندی علمی خود قرار گرفته است.

به گفته محققان این پژوهش این رده‌بندی که اخیرا کشف شده است، به 31 رده‌بندی موجود اضافه می‌شود این در حالی است که میلیون‌ها گونه از حشرات هنوز کشف نشده است.

این حشره ماده، بدون بال‌های کوچک است که در پوست درختان زندگی می‌کند. این گونه در زمان دایناسورها از کنه‌ها، کرم‌ها و یا قارچ‌ها تغذیه می‌کرده است.

جورج پوینار، استاد بازنشسته حشره‌شناسی در کالج علومOSU ، گفت که این‌گونه حشره که در حال حاضر شناخته شده است با هیچ کدام از گونه‌های پیشین مطابقت ندارد.

وی اضافه کرد که غیرمعمول‌ترین ویژگی این حشره سر مثلثی آن با چشم‌هایی است که در انتهای دو طرف سر قرار دارند. به اعتقاد دانشمندان این جانور همه‌چیزخوار بوده است.

این‌گونه دارای بدن باریک و بلند، بدن صاف و پاهای بلند است که اجازه حرکت سریع را به این گونه می‌دهد. در گردن این گونه غددی وجود دارد که مواد شیمیایی را برای دفاع از خود در برابر شکارچیان ترشح می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ به گفته محققان این پژوهش انقراض حشره ناگهانی و علت آن هنوز ناشناخته است. هنوز هم برای درک چگونگی زندگی این حشره جدید و اینکه آیا گونه‌های دیگر شبیه به آن وجود دارد باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.