بازیگر «ربوده شده» در رسوایی واترگیت

0
557

لیام نیسن، بازیگر ایرلندی «فهرست شیندلر» که این روزها با بازی در فیلم‌های اکشن گل کرده است، داستان واقعی مارک فِلت، خبرچین رسوایی واترگیت ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا را بازگو می‌کند.

 فیلم «فلت» (Felt) با بازی لیام نیسن در نقش اصلی به زودی کلید خواهد خورد.

درام جاسوسی «فلت» را پیتر لندسمن سازنده درام ورزشی «ضربه مغزی» با بازی ویل اسمیت که قرار است کریسمس به روی پرده بیاید، خواهد ساخت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، شرکت مد ریور پیچرز سرمایه‌گذار این فیلم اسن و آن را با همکاری اسکات فری پیکچرز، پلی‌تون و کارا فیلمز تولید می‌کند. ریدلی اسکات کارگردان و تهیه‌کننده مشهور بریتانیایی و سازنده «مریخی»، «بیگانه‌ها»، «پرومتئوس» و «بلید رانر» از تهیه‌کنندگان فیلم «فلت» است و اسامی تام هنکس ستاره مشهور هالیوود و برنده جایزه اسکار بازیگری «فارست گامپ» و جی روچ کارگردان نیز در میان تهیه‌کنندگان به چشم می‌خورد.

مارک فلت

لیام نیسن بازیگر «فهرست شیندلر» و همچنین «خاکستری»، «ربوده شده»، «بدون توقف» و «تمام شب بدو» در فیلم «فلت» در نقش مارک فلت، خبرچین اف‌بی‌آی در اوایل دهه 1970 در ماجرای واترگیت ظاهر می‌شود. رسوایی واترگیت پس از آنکه پنج مرد در مورد استراق سمع حزب جمهوریخواه از کمیته حزب دموکرات آمریکا در جریان کارزارهای انتخاباتی بازداشت شدند، بر ملا شد و ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت از حزب جمهوریخواه به دنبال این رسوای وادار به استعفا شد.

ریچارد نیکسون

مارک فلت قضیه این استراق سمع را لو داد و به گوش باب وودوارد گزارشگر واشنگتن پست رساند و او نیز نام مستعارDeep Throat را برای این منبع موثق خود انتخاب کرد. هویت واقعی فلت در سال 2005 افشا شد.