رئيس تبليغات اسلامی شاهين دژ: نگهداری سگ تهديد عليه رشد جمعيت است

0
374

احمد نورپور٬ رئيس تبليغات اسلامی شاهين دژ «نگهداری از سگ اگر موجب وابستگی افراد و عدم تمايل زوج‌های جوان به داشتن فرزند شود نادرست بوده و سير طبيعی رشد جمعيت را به مخاطره می‌اندازد.»

حجت الاسلام احمد نور پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، باتاکید بر نظر اسلام در رابطه با احکام حیوانات، اظهارداشت: سگ در عین اینکه در برخی موارد بسیار کارآمد و مورد نیاز برخی ارگان‌ها، همچون نیروی انتظامی و کادر نگهبانی است؛ نجس العین بوده و نگهداری از آن در محل زندگی انسان و مکان خواندن نماز صحیح نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: علت علاقه‌ برخی جوانان به نگهداری از سگ‌های تزئینی در منازل، تاثیر پذیری از فرهنگ غلط غرب بوده و عدم آگاهی از عواقب این عمل به علت کوتاهی مسئولین در آگاه سازی مردم از مضرات و بیماری هایی است که از نگهداری سگ در محل زندگی ایجاد می شود.

حجت الاسلام نور پور، با اشاره به سوره مبارکه کهف تصریح کرد: اسلام بارها به مسئله‌ رسیدگی به حیوانات سفارش کرده و بی توجهی به حیوانات را بی توجهی نسبت به نعمت‌های الهی و درارای مجازات اخروی معرفی کرده است.

وی افزود: در عین سفارش‌های اسلام در تشویق جوانان به انجام ورزش‌هایی چون اسب سواری و تیراندازی که می تواند جایگزین خوبی برای علاقه جوانان به نگهداری از سگ های تزئینی شود؛ برنامه ریزی‌های صحیحی صورت نگرفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی شاهین دژ ، تصریح کرد: نگهداری از سگ اگرچه به دور از محل زندگی و کودکان مشکلی ندارد، اما اگر موجب وابستگی افراد و عدم تمایل زوج‌های جوان به داشتن فرزند شود نادرست بوده و سیر طبیعی رشد جمعیت را به مخاطره می‌اندازد.