ممانعت از آزادی محسن قشقایی زاده در پی مرگ مادرش

0
199
مادر محسن قشقایی زاده

با وجود درگذشت مادر محسن قشقایی زاده در پی ملاقات دادستانی تهران از آزادی این زندانی سیاسی خودداری می کند.

در پی درگذشت مادر این زندانی سیاسی به علت مفقود شدن مدارک شناسایی اش تا این لحظه امکان صدور گواهی فوت وجود نداشته و به همین بهانه از صدور مرخصی برای آقای قشقایی زاده که در قانون تصریح شده خودداری شده است.

مادر محسن قشقایی زاده، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین پس از بازگشت از ملاقات در اثر تصادف به بیمارستان منتقل و درگذشته است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمیته گرارشگران حقوق بشر، خانم طوطی سلطانی که یک روز پس از سانحه تصادف به علت مرگ مغزی درگذشته بود، به علت مفقود شدن مدارک هویتی قابل‌شناسایی نبوده و پس از بیست روز نگهداری در سردخانه، به‌عنوان مجهول‌الهویه در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شده است. به علت عدم اطمینان از مرگ خانم سلطانی سرانجام هویت وی به‌وسیله ساعت مچی و لباس‌های او تأیید شده است.

به علت اینکه پرونده مفقود شدن ایشان از سوی خانواده در اداره آگاهی افسریه گشوده شده و پرونده تصادف ایشان در اداره آگاهی یوسف‌آباد بوده است و از آنجایی که این ادارات با هم هماهنگی نداشته‌اند، بیش از دو ماه پس از مرگ خبری از وی نبود تا آنجا که محسن قشقایی زاده چندین روز دست به اعتصاب غذا زد.

لازم به ذکر است که خدابخشی معاون دادستانی به علت عدم صدور گواهی فوت از اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی خودداری کرده و محسن قشقایی زاده به بند 8 مالی زندان اوین منتقل شده است.

آقای قشقایی زاده به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.