برنیس بژو با “گذشته” از جشنواره پالم اسپرینگ جایزه گرفت

0
185

جشنواره فیلم پالم اسپرینگ با معرفی برندگان خود و اهدای یک جایزه به فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی به مرحله پایانی این دوره نزدیک شد.

 “حلقه شکسته فرو می‌پاشد” ساخته فلیکس ون گرینینگین از بلژیک که یکی از نامزدهای بخش اسکار خارجی زبان نیز هست، به عنوان برنده جایزه فیپرشی برای بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شد.

جشنواره پالم اسپرینگ که فردا 13 ژانویه به کار خود خاتمه می دهد، جایزه فیپرشی برای بهترین بازیگر زن خارجی را به برنیس بژو برای بازی در فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی اهدا کرد و جایزه بهترین مرد فیلم خارجی را به مدس میکلسون برای بازی در فیلم دانمارکی”شکار” داد.

این جشنواره امسال با نمایش 191 فیلم که شامل 46 فیلم از سال 76 در بخش فیلم خارجی زبان بود، برگزار شد.

برندگان جوایز منتخبان مردم نیز تا آخر امروز معرفی می شوند.

جایزه صداهای جدید/تصاویر جدید نیز که به یک استعداد بین المللی اهدا می شود به آندرا پالائورو برای بازی در “مدیاس” فیلمی درباره بلوغ تعلق گرفت. جایزه ویژه داوران نیز به “پای چپ، پای راست” ساخته جرمینال روکس از سوییس تعلق گرفت.

دو فیلم نیز موفق به دریافت جایزه سینمای لاتین (سینه لاتینو) شدند که شامل “هلی” ساخته امات اسکالانته از مکزیک و “زندگی با چشمان بسته آسان است” ساخته دیوید تروبا از اسپانیا بودند. جایزه ویژه این بخش نیز به “گلوریا” ساخته سباستین للیو از شیلی رسید.

 The Past (2013)

جایزه جان شلزینگر نیز که به اولین مستند یک فیلمساز تعلق می گیرد به جان مالوف و چارلی سیسکل برای “جستجوی ویوین میر” درباره عکاسی به همین نام رسید.

اندرج وادا نیز جایزه اچ بی را برای فیلمی با نام “والسا، مرد امید” از لهستان دریافت کرد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،بیست و پنجمین جشنواره پالم اسپرینگ از سوم ژانویه شروع شده و تا سیزدهم ژانویه در پالم اسپرینگ کالیفرنیا ادامه دارد.

http://www.primissima.it/cinema_news/scheda/il_passato/