۸ کشور برتر برای زندگی در دوران بازنشستگی

0
202

فهرست بهترین کشورها برای گذراندن دوران بازنشستگی از نظر مزایا، رفاه و هزینه های زندگی اعلام شد.

 سازمان تامین اجتماعی آمریکا اخیرا اعلام کرده است حدود ۵۰۰ هزار بازنشسته آمریکایی در خارج از این کشور دوران بازنشستگی خود را سپری می کنند. در رده بندی بازنشستگی اعلام شده، علاوه بر هزینه ها و مزایای زندگی، معیارهای دیگری چون کیفیت زندگی نیز مد نظر قرار گرفته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بورد آرتیکلز، بر این اساس هشت کشور برتر برای گذراندن دوران بازنشستگی عبارتند از:

۱- کاستاریکا: این کشور با آب و هوای ملایم و حمایت های مناسب از بازنشستگان خارجی، مناسب ترین کشور این فهرست تعیین شده است و با حقوق بازنشستگی معادل ۱۰۰۰ دلار می توان از کیفیت زندگی بالایی بهره مند شد.

۲- مکزیک: مکزیک در حال حاضر میزبان حدود یک میلیون بازنشسته خارجی از کشورهای مختلف است، به علاوه آشنا بودن درصد بالایی از جمعیت این کشور با زبان انگلیسی و فرصت های اقامتی ویژه افراد بالای ۶۰ سال، مکزیک را به مقصدی برتر برای بازنشستگان تبدیل کرده است.

۳ – پاناما: اقتصاد پررونق و مناظر طبیعی، پاناما را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است و با حقوقی در حدود ۲۰۰۰ دلار در ماه می توان زندگی خوبی در این کشور داشت. هم چنین دولت این کشور تخفیف های ویژه ای را برای بازنشستگان در نظر می گیرد.

۴ – اکوادور: اکوادور یکی از معدود کشورهایی است که دارای تنوع آب و هوایی بسیار زیادی است. هزینه های پایین حمل و نقل در این کشور باعث می شود خیلی نیازی به خرید خودرو نداشته باشید.

۵ – مالزی: بازنشستگانی که مالزی را به عنوان خانه خود برای گذراندن دوران بازنشستگی انتخاب می کنند، از رفاه و آرامش این کشور لذت خواهند برد. در این کشور شما خانه های ارزان قیمتی برای اجاره، مراکز خرید خوب و غذاهای متنوعی برای خوردن پیدا خواهید کرد.

۶- کلمبیا: کسانی که به دنبال زندگی با سطح بالا و قیمتی کم هستند، می توانند روی کلمبیا حساب کنند. در این کشور می توان با ماهی ۱۷۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار خانه هایی مجلل اجاره کرد.

۷ – پرتغال: سالمندان زیادی از سراسر جهان، پرتغال را به دلیل آب و هوای گرم و فرصت های اقامتی آن انتخاب می کنند. این کشور که یکی از امن ترین کشورهای جهان است به دلیل ارزان بودن خود معروف است و یک زوج بازنشسته می توانند امیدوار باشند با حقوقی معادل ۱۵۰۰ دلار در ماه زندگی مناسبی داشته و از امکانات درمانی خوبی بهره مند شوند.

۸ – نیکاراگوئه: این کشور برای علاقه مندان به طبیعت گزینه بسیار مطلوبی است و علاوه بر هزینه زندگی پایین، دولت این کشور از بازنشستگان حمایت های خوبی دارد. هر پولی که خارج از این کشور به دست آورید از مالیات معاف خواهد بود.