۷۶۰ شهروند آلمان “اسلام‌گرای خطرناک” هستند

0
282

پلیس جنایی فدرال در آلمان نام ۷۶۰ تن از شهروندان این کشور را در فهرست “اسلام‌گرایان خطرناک” طبقه‌بندی کرده است. شمار هواداران داعش که ممکن است در خاک آلمان به اقداماتی خطرناک دست بزنند، رو به افزایش است.

 پلیس جنایی فدرال در آلمان دوشنبه دوم آپریل آمار تازه‌ای از شمار شهروندان “خطرناک” این کشور را اعلام کرد. این اداره در پاسخ به آژانس مطبوعاتی آلمان، مستقر در شهر ویسبادن اعلام کرد ۷۶۰ نفر از شهروندان آلمان در فهرست “اسلام‌گریان خطرناک” طبقه‌بندی شده‌اند.

بیش از نیمی از این تعداد هم‌اکنون در خاک آلمان به سر می‌برد. ۱۵۳ نفر از اسلام‌گرایان خطرناک که تهدیدی بالقوه برای امنیت آلمان به شمار می‌روند، پشت میله‌های زندان نگهداری می‌شوند. تعدادی از اسلام‌گرایان خطرناک نیز تحت نظر سازمان‌های امنیتی آلمان هستند.

به نقل از پلیس جنایی فدرال در مجموع بیش از ۹۸۰ تن از شهروندان آلمان از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۲ میلادی به مناطق جنگی این کشور سفر کرده‌اند. این رقم در مقایسه با آمار فوریه (بهمن ماه) ده نفر افزایش یافته است.

هولگر مونش، رئیس اداره جنایی فدرال آلمان دو ماه پیش نسبت به ادامه تهدیدهای گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) در اروپا هشدار داد و خواستارتعیین یک چارچوب قانونی واحد برای فعالیت نیروهای پلیس و امنیتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد. سازمان‌های امنیتی آلمان نگران گرایش پناهجویان به افکار افراطی اسلامگرا هستند.

به گزرش دویچه وله؛ افزایش شمار اسلام‌گرایان خطرناک در آلمان درحالی است که فهرست “راست ‌یا چپ‌گرایان افراطی خطرناک” در این کشور بسیار کوتاه‌تر است. فهرست “راست‌گرایان افراطی خطرناک” در آلمان هم‌اکنون شامل ۲۶ نفر و فهرست “چپ‌های افراطی خطرناک” شامل دو نفر است.