یک گور دسته‌جمعی دیگر از قربانیان داعش در سنجار کشف شد

0
177

در شمال عراق یک گور دسته‌جمعی دیگر از قربانیان “دولت اسلامی” کشف شده است. این ششمین گور دسته‌جمعی کشف‌شده در نزدیکی شهر سنجار است که حدود ۱۲۰ جسد در آن دفن شده‌اند.

حدود ۱۰ کیلومتری غرب شهر سنجار واقع در عراق یک گور دسته‌جمعی دیگر کشف شده است که حدود ۱۲۰ قربانی “دولت اسلامی” در آن دفن شده‌اند. یک مقام محلی عراق روز شنبه (۲۸ نوامبر/ ۷ آذر) به خبرگزاری فرانسه گفت، این گور مین‌گذاری شده بود.

این ششمین گور بزرگ دسته‌جمعی است که در سنجار کشف می‌شود. برخی منابع دیگر این را نهمین یا دهمین گور دسته‌جمعی قربانیان “دولت اسلامی” عنوان کرده‌اند.

به گفته شاهدان عینی که اعدام‌ها را به چشم خود دیده بوده‌اند، به احتمال این گور مدفن ۱۲۳ تن از قربانیان است.

مسئولان هنوز نتوانسته‌اند بقایای اجساد را بیرون آورند. ولی گفته می‌شود برخی اجساد در عمق کم دفن شده‌اند، به گونه‌ای که شسته شدن زمین در پی بارندگی‌ها بقایای برخی اجساد را به سطح زمین آورده است.

گمان می‌رود در یک گور دسته‌جمعی دیگر که اواسط ماه نوامبر کشف شده بود، جسد حدود ۸۰ زن ۴۰ تا ۸۰ ساله دفن شده باشد.

در تابستان سال ۲۰۱۴ در پی تهاجم برق‌‌آسای “دولت اسلامی” در شمال عراق ده‌ها هزار نفر از ایزدی‌ها بدون آب و آذوقه به مناطق خشک کوهستانی اطراف سنجار گریختند.

در این زمان هزاران مرد ایزدی به دست نیروهای “دولت اسلامی” به قتل رسیدند و هزاران زن و کودک ربوده شده و به بردگی این گروه تروریستی درآمدند.

به گزارش دویچه وله؛ به گفته یک مقام محلی، احتمالا نیروهای “دولت اسلامی” تنها زنان جوان را نگه داشته و بقیه را اعدام ‌کرده‌اند. نیروهای “دولت اسلامی” از زنان ایزدی به عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند و آنان را گاه چندین بار به فروش می‌رسانند.

سنجار، شهری که همزمان اهمیتی استراتژیک و نمادین دارد، در اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۵ به دست پیکارجویان کرد از یوغ نیروهای “دولت اسلامی” آزاد شد.