گرامی یا شرم گون…!؟

0
211

* پیش از هر سخنی، روز زن بر تمام زنان آزادی جو و برابری خواه فرخنده باد.
و شرم باد بر زنانی که نه تنها به تحقیر و تبعیض جنسیتی وحشتناک جامعه، اعتراض نمیکنند، بلکه با حمایت از مذهب گرایان و سنّت گرایان، در واقع چیرگی و تهاجم آنان را نیز تایید میکنند!
همان زنان بی‌ خردی که در انتخابات فرمایشی شرکت میکنند و به گونه‌ای ستایش آمیز نمایندگان حکومت ضّد زن را تبلیغ میکنند!
با اینکه زنان به واسطه جنسیت اشان، به هیچ وجه نمیتوانند بعنوان رئیس جمهور انتخاب شوند! اما متاسفانه با همراهی‌های پی‌ در پی‌، این نگاه سراسر تحقیر آمیز را بی‌ چون و چرا و بدون کمترین اعتراضی می‌پذیرند!
طبق دستورات اسلامی، زنان هرگز مجاز به گرفتن پست‌های کلیدی نیستند، به عنوان مثال؛ نمیتوانند قاضی باشند، چون به تعبیر اسلام آنها کامل نیستند! با این حال شوربختانه بسیاری از زنان، حامی‌ چنین حکومتی هستند! بنابراین اینان خود موجبات آزارشان را با دستان خویش فراهم میاو‌رند!
یا در دستگاه قضایی اسلام، چنانچه یک زن کشته شود، حکم قاتل، قتل محسوب نمی‌شود! به عبارت دیگر، “زن” انسان به شمار نمیرود! و هزاران قانون ضّد انسانی‌ دیگر که به طور آشکار بر علیه زنان تعیین گردیده است.

حیرت انگیزست؛ کشوری که حاکمانش حتا ساده‌ترین حقوق اولیه زنان را سلب کرده اند، آنگاه زنان همان جامعه به جای اعتراض و مبارزه حق جویانه، هم سو با حیله گران و مزدوران گشته اند و خود را سرگرم بازی‌های یواشکی کرده و در بد فرجامی خویش تکاپو میکند!
امید است زنان سرسپرده به تحقیر و خشونت، بی‌ هیچ درنگی، آگاهانه برای بازستانی حقوق خود بپاخیزند!

درود بر همه زنان افتخار آفرین شجاع و خردمند، از جمله “ندا آقا سلطان” که برای هوشیاری و رهائی دیگران، از جان شیرینش گذشت!

کاسپین ماکان
۸ مارس ۲۰۱۵

مقاله قبلیحسین رونقی خطاب به خامنه ای: آیا قبل از انقلاب هم با زندانیان سیاسی چنین برخوردی می شد؟!
مقاله بعدیهیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد
کاسپین ماکان
کاسپین ماکان مهر فیلمساز، خبرنگار، عکاس حرفه ای، فعال حقوق بشر و کنشگر مسائل سیاسی است. وی در رشته های فیلمسازی و معماری تحصیل کرده و از سال ۱۳۷۰ فعالیت های فرهنگی و هنری خود را در زمینه های کارگردانی فیلم، نویسندگی، شعر، گویندگی، عکاسی و ... آغاز نمود. فیلم مستند تاریخی قنات، فیلم علمی باروری ابرها، کتاب عکس جشنوراه فرهنگی و گردشگری، کتاب نفیس نگین طبرستان، کتاب نفیس بشنو از نی ، برپایی نمایشگاه های تخصصی عکس تاریخ و طبیعت ایران، اولین و بزرگترین نمایشگاه عکس مولوی در دنیا، و نیز ده ها نمایشگاه عکس دیگر با موضوعات فرهنگی و تاریخ معماری، از جمله آثار مهم وی به شمار می روند. کاسپین ماکان در روزنامه های همشهری، سرمایه و ... قلم زده است. کاسپین ماکان چندی پس از مرگ نامزدش، ندا آقاسلطان و آزادی موقت از زندان، از ایران خارج شد. وی به سوئیس، سوئد، آلمان، ایتالیا و چندین کشور دیگر سفر کرد و در مصاحبه‌هایی پی در پی به انتقاد از نظام جمهوری اسلامی پرداخت. کاسپین ماکان با دعوت سازمان ملل، به سوئیس رفته و در آنجا در رابطه با نقض قوانین حقوق بشر توسط حاکمیت ایران پرداخت.