کشف اسرار مراسم تدفین مایایی

0
192

باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای 9 انسان و یک کودک 2400 ساله شدند که به شکل مارپیچ در کنار هم دفن شده‌اند. این کشف می‌تواند برخی از اسرار مراسم تدفین مایایی را فاش کند.

 این بقایای 2400 ساله به نه فرد بالغ و یک کودک تعلق دارد که بنابر رسم و رسوم مایایی با مرگ هم‌آغوش شده‌اند و به شکل مارپیچی در کنار هم به خاک سپرده شده‌اند. یافته‌های اخیر که در جنوب مکزیکو سیتی کشف شده است، می‌تواند برخی از اسرار مراسم‌ها و آئین‌های مرموز مایایی را فاش کند.

به گفته دانشمندان، این 10 نفر که سر و دندان‌های آسیب‌دیده داشتند، از ساکنان اولیه در نزدیکی مکزیکو سیتی امروزی بوده‌اند.

اجساد این افراد به شکل مارپیچ در کنار هم به خاک سپرده شده‌اند. در دست برخی از این اجساد اشیای سرامیکی و سنگی دیده می‌شود؛ همچنین اشیایی مانند کاسه، ظرف و گلدان در کنار آنها به چشم می‌خورد.

مردم در آن دوره به شدت از مرگ می‌ترسیدند و براین باور بودند که روح کسی که می‌میرد، توسط شیاطین دزدیده می‌شود.

636530104702608972

گور دسته‌ جمعی که اجساد به شکل مارپیچی در آن دفن شده‌اند

 

دانشمندان امیدوارند که این یافته‌ها اطلاعات بیشتری درباره تمدن مایایی‌ها و آئین‌های تدفین مرموز آنها به ارمغان آورد.

این اجساد توسط متخصصان موسسه ملی انسان‌شناسی و تاریخ انسانی در «تلالپان» در نزدیکی مکزیکو سیتی پیدا شدند.

این گور دسته جمعی در عمق 1/5 متری زمین کشف شد و اولین قبر دسته جمعی است که در این منطقه پیدا شده است.

متخصصان امیدوارند که در بررسی کامل گورها بتوانند زیورآلات یا لوازم دیگری پیدا کنند که به عنوان توشه راه مردگان برای سفر به دنیای پس از مرگ با آنها به خاک سپرده می‌شد.

636530104696671654

بقایای کشف‌شده در گور دسته جمعی

جمانا ریورا، باستان‌شناس ارشد این حفاری، بر این باور است که بیش از 20 گور دسته جمعی در این سایت وجود دارد.

از این 10 اسکلت دو مورد از آن متعلق به زن و یک مورد متعلق به مرد است، جنسیت باقی اجساد بعد از آنالیزهای بیشتر مشخص خواهد شد.

به گزارش آنا از DailyMail، به گفته متخصصان، هشت مورد از این اسکلت‌ها متعلق به افراد بالغ است و یکی از آنها یک کودک سه تا پنج ساله است. همچنین یک نوزاد چند ماهه نیز بین این بقایا وجود دارد.