هلن میرن از «وینچستر» و داستان ارواح گفت

0
192

فیلم جدید بازیگر کارکشته ۷۲ ساله درباره خالق سلاح معروف وینچستر است و تم موضوعی مرگ به خاطر اسلحه و عواقب آن در فیلم حس می‌شود.

هلن میرن بازیگر ۷۲ ساله هالیوود می‌گوید فیلم جدیدش «وینچستر» یک داستان درباره ارواح با ریشه‌هایی خارجی است که در عین حال یک عنصر متمایز آمریکایی یعنی تاثیر روانی مرگ به خاطر سلاح دارد.

میرن در این فیلم نقش فردی واقعی به نام سارا وینچستر را ایفا می‌کند که این شخصیت وارث قرن نوزدهمی ثروتی عظیم از همسرش است. همسر او کسی است که تفنگ معروف وینچستر را به فاصله کمی پس از جنگ داخلی آمریکا اختراع کرده است. در فیلم، وینچستر بر این باور است که ارواح تمام کسانی که توسط آن اسلحه کشته شده‌اند، دنبال او هستند.

میرن در مصاحبه‌ای جدید درباره فیلم گفت: «وینچستر» یک داستان درباره ارواح است و امیدوارم به خوبی توانسته باشیم آن را در قالب سنت بزرگ داستان‌های ارواح ژاپنی بسازیم. همان‌طور که می‌دانید ژاپنی‌ها مثل خیلی از فرهنگ‌های دیگر عاشق داستان‌های ارواح هستند و باوری بزرگ به ارواح نیاکان دارند.

بخشی از فیلم در کاخ حقیقی وینچستر واقع در کالیفرنیا فیلمبرداری شده که حالا تبدیل به یک جاذبه توریستی بسیار بزرگ شده است چون بیش از ۱۶۰ اتاق، ۱۰ هزار پنجره، ۲ هزار در و ۴۰ پلکان دارد. گفته می‌شود همسر وینچستر به این دلیل به طور مداوم دستور انجام ساخت‌ و سازهای بیشتر در خانه را می‌داد که سعی کند ارواح را گیج کند.

میرن عنوان کرد: چیزی که باعث می شود من از این فیلم خوشم بیاید، این است که در مورد این صحبت نمی‌کند که باید در آمریکا اسلحه حمل کرد یا نه بلکه سوال اخلاقی‌اش را در ارتباط با کسانی می‌پرسد که ثروت‌هایی عظیم از تولید کردن سلاح به دست می‌آورند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، با وجود تم‌های موضوعی «وینچستر»، میرن ۷۲ ساله می‌گوید این فیلم سعی ندارد درباره مالکیت اسلحه در ایالات متحده صحبت کند.