کشته شدن فرماندهان حوثی آموزش دیده توسط جمهوری اسلامی در منطقه جوف یمن

0
168

در پی حملات روز جمعه 7 فوریه نیروهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن به منطقه المحزمات در استان جوف، مکان حضور فرماندهان حوثی که پیش از این توسط جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند، جمعی از این فرماندهان کشته شدند.

بر اساس این اطلاعات، نیروهای ائتلاف، خودروی زرهی حامل شماری از فرماندهان شبه‌نظامیان حوثی آموزش دیده توسط جمهوری اسلامی را در منطقه حیدان در استان صعده هدف قرار دادند.

این فرماندهان عبارتند از: ایاد یحیی الاحمد العیانی، ناصر سلمان احمد الحماس، علی یحیی علی مرفح العیانی، محمد احمد رافع العیانی و صالح مرفح العیانی.

از سوی دیگر، اطلاعات موجود حاکی است که مراد الحباری، معروف به ابو لیث از فرماندهان حوثی، به همراه 9 تن از همراهانش در درگیری میان نیروهای ارتش ملی و شبه‌نظامیان حوثی در استان جوف در شمال یمن کشته شد.

منابع نظامی نیز اعلام کردند که الحباری از اهالی منطقه ارهب واقع در شمال صنعا بود و در جریان مقابله ارتش با حمله شبه‌نظامیان، کشته شد که طی آن ده‌ها نفر نیز کشته و زخمی شدند.

تلفات حوثی‌ها در شرق صنعا

منابع «العربیه و الحدث» همچنین به کشته و زخمی شدن شبه‌نظامیان حوثی در روز پنجشنبه 6 فوریه، اشاره کردند که در پی آتش‌باری ارتش یمن و پشتیبانی نیروهای ائتلاف در دفاع از سلطه دولت قانونی یمن در منطقه نهم در شرق صنعاء به وقوع پیوست.

مرکز رسانه‌ای نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اظهار داشت: «عناصر ارتش ملی، صبح پنجشنبه 6 فوریه، گروهی از شبه‌نظامیان حوثی را به کمین حساب شده‌ای در نزدیکی کوه‌های صلب در منطقه نهم، کشانده و زیر آتش خود گرفتند که در نتیجه، 36 عنصر حوثی کشته و شماری نیز زخمی شدند و تعدادی از خورورها و تجهیزات جنگی شبه‌نظامیان، منهدم شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که توپخانه ارتش ملی، استحکامات ، ماشین آلات و یک خودروی زرهی متعلق به شبه‌نظامیان حوثی را در منطقه نجد العتق، هدف قرار داده و آن را کاملا منهدم کرد.

علاوه بر این، منابع پزشکی در صنعا، اعلام كردند كه شمار زیادی از شبه‌نظامیان كشته و زخمی شده حوثی از جبهه‌های جوف، نهم و صرواحف به بیمارستان‌های پایتخت منتقل شدند.

به گزارش العربیه؛ این در حالی است که شبه‌نظامیان حوثی، روزانه شمار زیادی از کشته‌های خود را در صنعا، ذمار و عمران تشییع می‌کنند.