کارگردان فیلم بعدی هریسون فورد معلوم شد

0
110

فیلم ادامه «بلید رانر» که از مدتی پیش قرار است با حضور دوباره هریسون فورد ساخته شود، کارگردانش را شناخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، هریسون فورد نقش ریک دکارد را یک بار دیگر در ادامه «بلید رانر» بازی می‌کند.

این در حالی است که دنیس ویلنوو کارگردان «زندانیان» به عنوان کارگردان انتحاب شده و فیلم را برای کمپانی آلکون انترتینمنت می‌سازد.

این فیلم تاریخ فیلمبرداری رسمی‌اش را برای تابستان 2016 تعیین کرده و همپتون فانچر که از نویسندگان قصه فیلم اصلی بود همراه مایکل گرین فیلمنامه قسمت جدید را نوشته اند. این فیلم بر مبنای ایده ای از فانچر و ریدلی اسکات نوشته شده است.

داستان این دنباله چند دهه پس از ماجرای فیلم اصلی در سال 1982 می گذرد و بر مردی با بازی هریسون فورد متمرکز است که به عنوان بلیدرانر کار می کند و قصد دارد ماشینی به نام پاسخ‌دهنده را نابود کند.

کمپانی الکون انترتینمنت حقوق ساخت «بلید رانر» را در سال 2011 با تمرکز بر دو بخش یکی پیش از قصه «بلیدرانر» اصلی و یکی ادامه آن خرید و این تریلر از فیلم های نمادین در زمینه آثار علمی -تخیلی محسوب می شود.

از هریسون فورد اوایل سال 2014 برای بازی در ادامه بلید رانر دعوت شد. شرکت الکون انترتینمنت با اعلام درخواست رسمی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی ابراز امیدواری کرده بود تا هریسون این درخواست را بپذیرد و بخشی از این پروژه باشد.

فورد نیز در پاسخ به این دعوت به کار گفت: من بسیار هیجانزده هستم تا ببینم فیلمنامه جدید «بلید رانر» چیست و اگر واقعا امکان ساخت ادامه ای برای این فیلم وجود داشته باشد، من نیز از آن استقبال می‌کنم.

بود یورکین به عنوان تهیه کننده در ادامه این فیلم همکاری می کند.

«بلید رانر» محصول ۱۹۸۲ یکی از فیلم‌های مشهور آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات، و از فیلم‌های به یاد ماندنی هریسون فورد است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشتهٔ فیلیپ ک. دیک است. این فیلم علمی-تخیلی با تمرکز بر موضوعی فلسفی ساخته شده است.

در این فیلم دکارد که هریسون فورد نقش او را بازی کرده از طرف نیروهای پلیس کلان-شهر لس آنجلس در سال ۲۰۱۹ ماموریت دارد که انسان‌های با ژن مصنوعی (موسوم به رپلیکانت) را که حضورشان بر روی کره زمین ممنوع شده، شناسایی و تعقیب و خطرشان را از جامعه زمینی رفع کند.

ویلنوو به تازگی تریلر جنایی «قاتل حرفه‌ای» را کارگردانی کرد که در آن امیلی بلانت، جاش برولین و بنیسیو دل تورو بازی می‌کنند او همچنین فیلم کانادایی نامزد اسکار را که به زبان فرانسوی ساخته شده بود یعنی «آتش افروزان» ساخت و «زندانیان» را با بازی هیو جکمن و جیک جیلنهال جلوی دوربین برده است.

فیلم بعدی هریسون فورد «دوران آدلاین» از کمپانی لاینونزکیت است و او همچنین در نقش هان سولو یک بار دیگر در «جنگ ستارگان» ظاهر شده است.