پیروزی قاطع تیم ملی ایران برابر مالزی..

0
119

تیم ملی بسکتبال نخستین در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا موفق به کسب پیروزی قاطع برابر مالزی شد. این دیدار با 90 اختلاف امتیاز به پایان رسید.

به گزارش مهر، دیدار تیم‎های ملی بسکتبال ایران و مالزی در چارچوب روز نخست از بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان از ساعت 7:30 امروز پنجشنبه در پاسای – منطقه‌ای نزدیک به مانیل، پایتخت فیلیپین – آغاز شد. در این بازی که با برتری قاطع ملی‌پوشان بسکتبال ایران همراه بود، تیم ملی کشورمان موفق شد با نتیجه 115 بر 25 صاحب برتری شود. این بازی در پایان نیمه نخست با برتری 58 بر 13 تیم ملی ایران همراه بود.

دیدار دو تیم ملی بسکتبال ایران و مالزی به عنوان بازی افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا از گروه C مسابقات در سالن مالاایشیا برگزار شد. مالزی از تیم‌های سرعتی در بسکتبال آسیاست که پرتاب‌های راه دور، شیوه کسب امتیاز بازیکنان این تیم در بیشتر دقایق محسوب می‌شود اما آنها در مجموع عملکردی در حد دیگر قدرت‌های شرق آسیا ندارند طوریکه در این دیدار هرگز و در هیچ ثانیه و دقیقه‌ای نتوانستند ملی‎پوشان بسکتبال کشورمان را تحت فشار قرار دهند. این مسئله موقعیتی در اختیار مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی کشورمان قرار داد تا در طول بازی به تناوب از بازیکنان ترکیب اصلی و ذخیره استفاده کند.

تیم ملی بسکتبال ایران که از بخت‌های مسلم قهرمانی در این دوره از مسابقات قهرمانی مردان آسیا به حساب می‌آید، در طول چهار کوارتر رقابت با مالزی که هیچ شانسی حتی برای صعود از مرحله مقدماتی ندارد، بدون هیچ دغدغه‌ای کار کرد و از این بازی برای مرور کارهای تاکتیکلی در دفاع و حمله جهت رویارویی بهتر برابر دیگر حریفانش در مرحله مقدماتی استفاده کرد.

در طول این بازی بازیکنان ایران که کار سختی برای دفاع بازیکنان حریف نداشتند، به راحتی و بارها و بارها اقدام به پرتاب‌های سه امتیازی کردند یا با نفوذ به زیر حلقه به امتیاز دست یافتند. در مجموع رقابت با مالزی در سطحی نبود که عیار بسکتبال و تیم ملی ایران در آن مشخص شود اما به هر حال بازی دست گرمی خوبی برای دیدارهای روزهای آتی بود.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نخستین دیدار خود در این دوره از رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را با پیروزی برابر مالزی به پایان رساند که در دوره گذشته این مسابقات و در مرحله مقدماتی نیز با 85 اختلاف امتیاز (121 بر 36) موفق به کسب برتری برابر این تیم شده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا را برابر کره جنوبی برگزار می‎کند.

بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا که از امروز پنجشنبه در فیلیپین آغاز شده به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. سه تیم برتر این مسابقات سهمیه مسابقات جهانی اسپانیا را کسب می کنند. چین مدافع عنوان قهرمانی است.