پوستر جشنواره کن: تجلیل از اینگرید برگمن

0
202

پوستر شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن به تجلیل از اینگرید برگمن ستاره سینمای سوئد اختصاص یافته است.

 جشنواره سینمایی کن هر سال پیش از اعلام اسامی فیلم‌های شرکت کننده در بخش اصلی رقابتی، پوستر این جشنواره را رونمایی می‌کند.

سال پیش سوفیا لورن گفت دیدن پوستر این جشنواره که تجلیل از مارچلو ماسترویانی بود، اشک به چشمانش آورد. امسال این پوستر به تجلیل از اینگرید برگمن به مناسبت صدمین سال تولد او اختصاص یافته است.

ایزابلا روسلینی دختر این بازیگر پرآوازه گفت: من و خانواده‌ام از این که جشنواره کن مادر فوق‌العاده ما را به مناسبت صدمین سال تولدش برای پوستر رسمی خود انتخاب کرده، تحت تاثیر قرار گرفتیم. زندگی حرفه‌ای فوق العاده او در بسیاری از کشورها و از کوچک‌ترین فیلم‌های مستقل اروپایی تا بزرگترین تولیدات هالیوودی را در بر می‌گرفت.

برگمن در سال ۱۹۷۳ رییس گروه داوران جشنواره کن و چهره سینمای جدید واقع‌گرا بود. او با کارگردان‌هایی چون آلفرد هیچکاک، روبرتو روسلینی و اینگمار برگمن کار کرد و در برابر بازیگران بزرگی چون کری گرانت، همفری بوگارت و گریگوری پک بازی کرد.

امسال در بخش کلاسیک جشنواره کن فیلم مستندی با عنوان «اینگرید برگمن؛ از زبان خودش» به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر این کن برنامه‌ای در ماه سپتامبر به مناسبت تجلیل از این بازیگر مشهور برگزار می‌کند. این برنامه به کارگردانی گوئیو تورلونیا و لودوویکا دامیانی با حضور ایزایلا روسلینی، جرمی ایرونز، فانی آرنت و کریستین دسیکا برگزار می‌شود و به شهرهای اصلی زندگی برگمن از جمله استکهلم، رم، پاریس، لندن و نیویورک نیز می‌رود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن از ۱۳ تا ۲۴ ماه می(۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) با حضور جوئل و اتان کوهن به عنوان رییس گروه داوران امسال برگزار می‌شود. ۱۶ آوریل برنامه رسمی جشنواره اعلام می‌شود.