تجلیل بریتانیایی‌ها از مل بروکس

0
197

 مل بروکس چهره مشهور فیلم و سینمای آمریکا با دریافت بالاترین جایزه موسسه فیلم بریتانیا، مورد تجلیل قرار گرفت.

در مراسم شامی که به این مناسبت به میزبانی گرگ دایک رییس این موسسه در لندن برگزار شد، این غول دنیای کمدی گفت از دریافت این افتخار شگفت زده و خوشحال شده است. او گفت یکی از مهمترین دلایل این خوشحالی هم این است که آمریکایی‌های زیادی موفق به کسب این جایزه نشده‌اند.  

جان هارت از اعضای این موسسه و ستاره شماری از فیلم های بروکس از جمله «تاریخ دنیا: قسمت اول» در این رویداد به سخنرانی پرداخت و گفت: طنز درخشان او همچنان شگفت انگیز و عالی است و از طریق کمدی به حوزه‌هایی که تا پیش از آن تابو محسوب شده‌اند، وارد شده است. وی افزود بروکس دنیا را به جایی شادتر بدل ساخته است.

مل بروکس که از سال ۱۹۶۸ با فیلم «تهیه کنندگان» و فیلم موزیکال «بهار زندگانی هیتلر» به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های کمدی آمریکا شناخته شده، مرزهای طنز را با فیلم‌هایی چون «زین‌های شعله‌ور» در سال ۱۹۷۴ و «فرانکشتین جوان» در سال ۱۹۷۴ و «توپ‌های فضایی» در سال ۱۹۸۷ فراتر برد.

نقش آفرینی جدید این بازیگر ۸۸ ساله در انیمیشن «ترانسیلوانیا ۲» محصولی از دیسنی به زودی به عنوان صداپیشه اکران می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مل بروکس که علاوه بر بازیگری، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده نیز هست جایزه اسکار را برای فیلمنامه «تهیه کننده‌ها» دریافت کرد. او چند جایزه امی، تونی، گرمی و جایزه تئاتر لورنس اولیویه بریتانیا را نیز در کارنامه دارد.