پنجمین هفته متوالی قیام مردم ایران

0
91

اعتراضات ضدحکومتی برای پنجمین هفته متوالی در دانشگاه‌ها و مدارس ایران ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، سه‌شنبه 26 مهر در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعارهایی از جمله «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد» سر دادند.

با ادامه اعتراضات و اعتصابات سراسری در ایران، رانندگان پالایشگاه نفت آبادان، نیز دست از کار کشیده و نفتکش‌های خود را در سطح شهر متوقف کردند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه هم با هدف همبستگی با اعتراضات و اعتصابات سراسری در ایران سه‌شنبه در محوطه این شرکت تجمع کردند.

کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه در تلگرام روز گذشته اعلام کرد که کارگران بخش‌های مختلف امروز برابر دفتر مدیرعامل این شرکت تجمع و اعتصاب می‌کنند.

در همین رابطه، گزارش‌ها از ایران حاکی از ادامه اعتصاب کارگران پیمانی پالایشگاه‌های ماهشهر، عسلویه،‌ بندرعباس و آبادان در روز سه‌شنبه دارد.

اعتصاب در بخش نفت از روز 18 مهر توسط کارگران پیمانی شاغل در پروژه‌های پتروشیمی‌ هنگام و بوشهر (سایت یک) آغاز شد و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز با انتشار بیانیه‌ای، این اعتصاب را در حمایت از اعتراضات سراسری در ایران عنوان کرد.

العربیه نوشت؛ دانشجویان دانشگاه گیلان، با تجمع در محوطه این دانشگاه و سر دادن شعار «نه روسری نه تو سری، آزادی و برابری» نسبت به حجاب اجباری در ایران و قوانین و سیاست‌های جمهوری اسلامی اعتراض کردند.

دانشجویان دانشگاه مازندران نیز امروز با شعار «زن، زندگی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف و همچنین مدارس به‌رغم سرکوب شدید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ادامه دارد.

حساب «1500 تصویر» در توییتر، با انتشار ویدیدیی از یورش ماموران لباس شخصی در شامگاه دوشنبه 25 مهر به یک خوابگاه دخترانه دانشجویان در رشت خبر داد.