قیام مردم ایران در آستانه یک ماهگی

0
35

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، یکشنبه 24 مهر در هفته‌ پنجم در حالی ادامه یافت که در پی آتش‌سوزی در زندان اوین تهران و افزایش نگرانی‌ در خصوص سلامت زندانیان محبوس در این زندان، مقامات و رسانه‌های حکومتی با اظهارات و گزارش‌های متناقض، از اطلاع‌رسانی درباره دلیل این حادثه و میزان دقیق خسارات جانی وارده خودداری می‌کنند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شب گذشته به نقل از قوه قضائیه اعلام کرد 40 زندانی زندان اوین کشته شدند اما پس از دقایقی با صدور اصلاحیه‌ای گفت تعداد کشته‌شدگان فقط 4 نفر بود.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران، یکشنبه 24 مهر با شعار «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «زن، زندگی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

در همین راستا، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف، روز گذشته ضمن برگزاری تجمعات گسترده با محکوم کردن حوادث زندان اوین، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان داده و از مردم خواستند تا به جمع معترضان در خیابان‌ها بپیوندند.

در ادامه اعتراضات سراسری، معترضان شهرک اکباتان تهران، شب گذشته با شعار «سپاهی داعشی، قاتل کودک کُشی» و «مهسای ما نیکای ما، ندای آزادی ما» در خیابان‌های این شهر تجمع کردند.

معترضان در محکومیت کشتار زندان اوین، شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد امروز در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعار «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه» سر دادند.

العربیه نوشت؛ در ادامه اعتراضات، تعدادی از مردم تهران در خیابان کاشانی با روشن کردن آتش و ایجاد راهبندان تجمع کردند.

شهروندان همچنین در منطقه‌های مختلف تهران و کرج از پنجره خانه‌های خود شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی و مقامات آن سر‌ دادند.

معترضان در محله «غفور» سنندج شب گذشته با ایجاد راهبندان به اعتراضات شبانه خود ادامه دادند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با شعار «آذربایجان اویاقدی، کوردیستانا دایاقدی» (آذربایجان بیدار است، حامی کردستان است) در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه گیلان، نیز امروز با سر دادن شعار «ما تماشاگر نمی‌خواهیم به ما ملحق شوید»، خواستار پیوستن دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به اعتراضات سراسری شدند.