پنتاگون به‌دنبال تایید بایدن برای حمله به شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی درعراق

0
135
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-10-09 12:08:49Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

منابع آگاه، از تلاش وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، «پنتاگون» برای دریافت مجوز از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، برای حمله به شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق خبر داده‌اند.

یک منبع آگاه، روز جمعه 28 می 2021، به «دیلی‌کالر» گفت: «دولت سخت در تلاش است تا ‌طیف گسترده‌ای از پاسخ‌های احتمالی به تهاجم شبه‌نظامیان علیه نیروهای آمریکایی در عراق را بررسی کند.»

این منبع خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی از زمان حمله به قاسم سلیمانی فرمانده کشته‌شده سپاه قدس جمهوری اسلامی، در آن منطقه مستقر بوده‌اند، اما برای انجام هر حمله به دستور جداگانه رئیس جمهوری نیاز است.

العربیه گزارش داد؛ بر اساس گفته‌های منبع آگاه دوم، برنامه‌های عملیاتی و گزینه‌های متفاوت پنتاگون از طریق شورای امنیت ملی با کاخ سفید مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، روز دوشنبه هدف یک حمله موشکی قرار گرفت. سخنگوی ائتلاف به خبرگزاری «رویترز» گفت که در این حمله هیچ‌کس آسیب ندیده است. این آخرین حمله از سری حملات مشابه طی چند هفته گذشته بوده است.

این منبع آگاه بدون آن‌که بازه زمانی را مشخص کند، گفت که مقامات به‌زودی به‌دنبال تاییدیه بایدن برای صدور دستور حمله خواهند بود. منبع آگاه اول به «دیلی کالر» گفته است جلسه شورای امنیت ملی روز جمعه برگزار خواهد شد.