پزشک مشهور فرانسوی: اپیدمی کرونا بهار امسال ناپدید می‌شود

0
216

یکی از پزشکان سرشناس فرانسوی که همواره مردم فرانسه و جهان را با اظهارتی خوش بینانه و نوید بخش در باره بیماری‌ها غافلگیر می‌کرد، روز چهارشنبه 15 آوریل گفت، شمار مبتلایان به بیماری همه گیری کووید 19 روندی نزولی دارد و ممکن است کرونا در فصل بهار ناپدید شود.

دکتر «دیدیه رائول» مدیر انستیتوی مدیترانه‌ای بیماری‌های عفونی شهر مارسی فرانسه که برخی دانشمندان فرانسه نظریات علمی او را «متهورانه» و بسیار «خوش‌بینانه» تلقی می‌کنند، شامگاه سه شنبه در ویدئویی که در حساب توئیتری خود منتشر کرد اظهار داشت: «اپیدمی در شهر مارسی فرانسه در حال ناپدید شدن است. ما در وضعیت پیک روزانه تا 368 مورد مثبت داشتیم و اکنون روزانه 60 تا 80 مورد مثبت جدید داریم. امری که کاهش چشمگیر را نشان می‌دهد».

او با تاکید دوباره بر کارآیی روش ابداعی تیمش برای درمان بیماری گفت: ما تا کنون 32هزار و 803 نفر را تست کرده‌ایم که از این تعداد نتایج آزمایش 4هزار و 296 نفر مثبت درآمده است. 2هزار و 638 نفر توسط روش درمانی ما مورد معالجه قرار گرفته‌اند و 10 مورد مرگ داشتیم. چیزی که در حال حاضر نرخ مرگ و میر ما را به عدد کمتر از پنج درصد می‌برد؛ یکی از بهترین نتایج حال حاضر جهان است.

رائول که از سال 2010میلادی تاکنون پیشینه و تجربه علمی درخشانی بویژه در زمینه کشف دارو برای بیماری‌های عفونی دارد، روز 25 فوریه گذشته اعلام کرد نوعی دارو به نام «هیدروکسی‌کلروکین» که از سال‌ها پیش تاکنون برای درمان مالاریا از آن استفاده می‌شده «احتمالا» با ترکیب با آزیترومایسین و دو ماده دیگر می‌تواند بیماری کووید 19 را درمان کند.

به گزارش العربیه؛ منتقدان این پزشک مشهور فرانسوی می‌گویند کلروکین هنوز به حد کافی بر روی افراد آزمایش نشده و فاقد پروتکل‌های علمی است. به گفته آنها این دارو ممکن است در درازمدت عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد و بالا و پایین بودن دوز مصرف آن می‌تواند به مثابه ماده سمی در بدن عمل کند.