شمار بیماران کووید ۱۹ در جهان از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

0
169

آمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز دو میلیون نفر فراتر رفت. نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا، صدرنشین جدول قربانیان مبتلا به ویروس کرونا شده است. در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۲۰۰ نفر بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

در اروپا، در حالیکه شمار مبتلایان اندکی رو به کاهش گذارده است، کشورهای بیشتری در حال برنامه‌ریزی برای خروج از قرنطینه هستند. دانمارک برای بازگشایی مدارس آماده می‌شود.

در آلمان، در حالیکه طی ۴ روز گذشته آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از عوارض کووید ۱۹ رو به کاهش گذارده بود، روز چهارشنبه ۱۵ آوریل، منحنی شمار مبتلایان یک بار دیگر سیر صعودی یافت. بر اساس آمار، ۲۴۸۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است. شمار جانباختگان نیز با ۲۸۵ مورد جدید به ۳۲۵۴ نفر رسید. سیر صعودی نمودار قربانیان کووید ۱۹ در ألمان در حالی رخ داده است که آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، برای خروج تدریجی از قرنطینه، از روز ۴ ماه مه ابراز امیدواری کرده بود.

در اسپانیا، که پس از ایالات متحده آمریکا و ایتالیا، سوگوارترین کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا است، ۵۲۳ مورد تازه مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است که نسبت به آمار روزهای گذشته اندکی کاهش داشته است. این ششمین روز است که آمار جانباختگان در این کشور سیر نزولی داشته است.

در بریتانیا، هنوز چشم‌اندازی برای زمان کاهش آمار قربانیان قابل تصور نیست. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۱ نفر دیگر در بیمارستان‌ها جان خود را از دست دادند که نسبت به روز گذشته با کاهش ۱۷ نفری شمار مرگ  میر همراه است.

رادیوفرانسه گزارش داد؛ در حالیکه جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر تعلیق کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت، با انتقادهای بین‌المللی روبرو شد. علاوه بر چین و روسیه، متحدان واشنگتن، کشورهای فرانسه، آلمان و استرالیا هم اقدام دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و آن را تصمیمی خطرناک ارزیابی کردند. ایالات متحده آمریکا، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان مالی سازمان جهانی بهداشت است.