پزشکان بدون مرز: نیروهای بشار اسد بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند

0
167

سازمان پزشکان بدون مرز جمعه 14 اوت دولت سوریه را به «بمباران سیستماتیک» بیمارستان‌ها در مناطق تحت کنترل مخالفان متهم کرد.

 سازمان پزشکان بدون مرز در گزارش خود تاکید کرده است که در حملات هفته گذشته هواپیماهای نظامی سوریه به بیمارستان‌ها در استان ادلب، 11 تن کشته شدند که 3 تن از آن‌ها از کادرهای پزشکی هستند. همچنین در این حملات 31 تن دیگر زخمی شدند.

رئیس نمایندگی سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه گفته است: «روشن است که حملات هفته گذشته ادلب توسط جنگنده‌های ارتش سوریه صورت گرفت که اقدام به شلیک موشک کردند و بسیار بسیار روشن است که آسیب‌های وارد شده به بیمارستان‌ها، عمدی بوده است.»

او در ادامه افزود: «این رفتارها به طور کامل با قانون بین‌الملل در تضاد است.»

به گزارش العربیه به نقل از رویترز،استان ادلب در ماه‌های اخیر به دست ائتلافی از گروه‌های مسلح مخالف اسد افتاده است. مخالفان در حال پیشروی به سمت غرب یعنی مناطقی هستند که پایگاه اصلی بشار اسد به شمار می‌آید.

رئیس نمایندگی سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه تاکید می‌کند که نیروهای دولتی سوریه در پی از دست دادن ادلب، فورا بمباران بیمارستان‌های اصلی را آغاز کردند.

او خاطر نشان کرد که همه گروه‌های حاضر در جنگ‌های داخلی سوریه که در آن بیش از 250 هزار نفر کشته شدند، مسئول حملات به مراکز درمانی هستند، اما بیشترین حملات توسط نیروهای دولتی صورت گرفته است.