اعدام دسته‌جمعی گروهی از یک قبیله عرب در لیبی توسط اسلامگرایان داعش

0
270

یک مبنع پزشکی در بیمارستان ابن سینا در شهر سرت لیبی در تماس با شبکه العربیه از اعدام دسته‌جمعی اعضای قبیله عرب «الفرجان» توسط عوامل اسلامگرایان داعش خبر داد.

به گفته این منبع اهالی کوی شماره 3 در شهر سرت لیبی که اکثر ساکنان آن از اعضای قبیله الفرجان هستند با شلیک به آنها از ناحیه سر اعدام شده‌اند.

در این حال گزارشگر العربیه شامگاه پنج‌شنبه از لیبی خبر داد که نیروهای اسلامگرایان داعش پس از اشغال بیمارستان میدانی کوی شماره 3 علیرغم بستری بودن زخمی‌ها آن را به آتش کشیدند.

بندر سرت لیبی طی سه روز گذشته شاهد نبردهای سنگین میان قبیله الفرجان و گروه تندروی انصار الشریعه بود که با اسلامگرایان داعش بیعت کرده است.

46f91506-df93-4649-abca-1dd05d32f61c_4x3_690x515

بر اساس گزارش‌های رسمی در این نبردهایی که هنوز ادامه دارد حدود 106 نفر کشته و شمار بیشتری زخمی شدند و بندر سرت شاهد گریز دسته‌جمعی شهروندان غیر نظامی به سوی دو بخش شرقی و غربی لیبی است.

شهر سرت در منطقه میانی نوار ساحلی لیبی بین طرابلس و بن غازی در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. این بندر تاریخی در 450 کیلومتری شرق طرابلس واقع است.

حسن الکرامی، رهبر گروه تندروی انصار الشریعه که در سرت مستقر است پیشتر کسانی را که با افراد قبیله عرب الفرجان که در کوی 3 این شهر سکونت دارند متحد شود، تهدید کرده بود که خانه‌هایشان را ویران آن‌ها را به صلیب خواهد کشید.

درخواست کمک از جامعه بین‌المللی

c9d7ecfd-3d0b-4084-b90b-8d699459afd3_4x3_690x515

از سوی دیگر عبدالله الثنی، رئیس دولت موقت لیبی از اعمالی که داعش در بندر سرت مرتکب شده به عنوان جنایت کشتار دسته‌جمعی یاد کرده از جامعه بین‌المللی خواست تا به منظور مواجهه با اسلامگرایان داعش به کشورش کمک کند.

الثنی ضمن انتقاد تحریم فروش اسلحه به لیبی از سوی شورای امنیت از این شورا خواست تا دست بسته تماشاگر اوضاع در کشورش نباشد و به درخواست‌های مکرر لیبی برای رویارویی با اسلامگرایان داعش پاسخ مثبت دهد.

الثنی که یکی از شبکه‌های اجتماعی دولتی درخواستش را منتشر کرده جامعه جهانی را در قبال وخامت اوضاع امنیتی در کشورش از لحاظ اخلاقی مسئول دانسته نسبت به آنچه که برخورد یک بام و دو هوای کشورهای بزرگ در مبارزه با داعش در عراق و سوریه و چشم پوشی از اعمال این گروه در لیبی نامید، اظهار شگفتی کرد.