پروژه جدید نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در به «تیمارستان کشاندن زندانیان سیاسی»

0
258

سعید دهقان، وکیل دادگستری، روز پنجشنبه 1 اکتبر تاکید کرد که یکی از موکلانش را به اجبار در بیمارستان روانی بستری کرده‌اند.

وی در توئیت خود خاطر نشان کرد که این اقدام حاکی از «پروژه جدید» نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در قبال فعالان سیاسی و مدنی است.

دهقان بدون دادن توضیحی بیشتر، نوشت که خانواده‌ این زندانی با انتشار نامش موافق نیستند.

به گفته دهقان «ظاهرا به تیمارستان کشاندن زندانیان سیاسی و فعالان مدنی، به عنوان پروژه جدید از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی طراحی شده» است.

در همین راستا و بر أساس گزارش شبکه‌های اجتماعی، همسر بهنام محجوبی،‌ درویش زندانی، خبر داده که ماموران زندان پس از فلج شدن نیمی از بدن این زندانی سیاسی به دلیل تشنج و زمین‌خوردگی در پی قطع داروها، او را به بیمارستان روانپزشکی «امین‌آباد» منتقل کرده‌اند.

به گفته همسر محجوبی، او روز شنبه گذشته به دلیل عدم ارائه داروهایش دچار تشنج شده و در اثر زمین خوردن نیمی از بدنش فلج شد.

گفتنی است که محجوبی که روز 31 خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، پس از ضرب و جرح توسط زندانیان جرایم مالی اعتصاب غذا کرده بود.

کیانوش سنجری‌،‌ فعال پیشین دانشجویی، نیز در مردادماه فاش کرد که در دوره بازداشتش در سال 98 شش بار به صورت اجباری در بیمارستان روانی بستری و با «ولتاژ برق، شوک درمانی» شده است.

العربیه نوشت؛ شایان ذکر است که پیش از این نیز هاشم خواستار، معلم بازنشسته و عضو انجمن صنفی معلمان، سها مرتضایی، دانشجوی ستاره‌دار زندانی و هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی، نیز به صورت اجباری به بیمارستان روانی فرستاده شده بودند.