پدر مریم شفیع پور: حتی نمی دانم بیماری دخترم چیست و کجاست؛ بیمارستان یا زندان

0
434

پدر مریم شفیع پور، دانشجوی زندانی که از روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه به دلیل نامشخصی به بیمارستان منتقل شده  گفت که ماموران زندان اوین و دادستانی هیچ توضیحی در مورد علت انتقال فرزندش به بیمارستان و بیماری او نداده اند و حتی او خبر ندارد که هنوز دخترش در بیمارستان است یا مرخص شده است.

محمود شفیع پور با اظهار نگرانی شدید از سلامتی دختر جوانش به کمپین گفت:« به ما اجازه داده بودند که دوشنبه این هفته برای ملاقات کابینی مریم به زندان اوین برویم اما وقتی به زندان رفتیم ماموران به ما اطلاع دادند که او به بیمارستان فرستاده شده و گفتند که فردا صبح برویم که با مریم ملاقات کنیم. امروز(سه شنبه ۲۶ شهریور ماه) صبح تا ظهر جلوی در زندان ایستادیم اما نه به ما اجازه ملاقات دادند و نه حتی تماس تلفنی. ماموران هیچ پاسخی به ما ندادند که مریم به چه علت و به کدام بیمارستان منتقل شده و آیا هنوز در بیمارستان است و یا به زندان برگردانده شده. ما هیچ نمی دانیم.»

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در روز ۵ مرداد ماه امسال پس از احضار جهت بازپرسی به دادسرای شماره ۲ شهید مقدس اوین به زندان اوین منتقل شد پس از انتقال او ماموران به منزل او مراجعه و برخی از وسایل شخصیش را با خود برده اند. او از زمان بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

مریم شفیع پور پیش از این در سال ۸۹ به دلیل فعالیت های دانشجویی بر اساس حکم دادگاه انقلاب قزوین به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

محمود شفیع پور در مورد آخرین وضعیت فرزندش گفت:« مریم بیشتر از ۵۰ روز در زندان است و در این مدت فقط دو بار به خانه تماس گرفته و یک بار ملاقات حضوری جلوی بازپرس پرونده اش و یکبار دیگر ملاقات با ما کابینی با حضور بازجویش داشته است. آخرین باری که با او ملاقات کابینی داشتم از درد دست راستش گفت که بی حس است و از درد دندان هایش. اما حالا دیگر نمی دانم به چه علت او به بیمارستان منتقل شده است.»

پدر مریم شفیع پور همچنین با اشاره به لاغری بیش از اندازه دخترش در ملاقات گفت:« مریم فوق العاده ضعیف شده بود. بالاخره دختر ۲۵ ساله است و تحمل این چیزها را ندارد. متاسفانه به جای اینکه در دانشگاه تحصیل کند گوشه زندان افتاده است.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ پدر مریم شفیع پور با اظهار اینکه هنوز از اتهام فرزندش به درستی خبر ندارد، گفت:« به ما یکبار گفتند دخترم متهم به تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی است اما آخر با چه کسی بر علیه امنیت ملی تبانی کرده است. اصلا چه کرده که تبانی علیه امنیت ملی به حساب می آید. الان چون در انفرادی هم هست اجازه گرفتن وکیل ندارد. هر بار هم که از مسولان درباره اتهامش پرسیده ام جواب درستی به من نداده اند.»

محمود شفیع پور در خصوص درخواستش از مسولان کشور گفت:« من از قوه قضاییه که نمی توانم توقعی داشته باشم چون خودشان وضعیت من را بهتر می دانند اما از دولت جدید که قول داده به داد مردم برسد، می خواهم به درد ما که یکی از دردهاست رسیدگی کند.

من بیشتر از ۶۰ سال سن دارم و در تمام این سال ها کار کردم و زحمت کشیدم و هیچ وقت چنین رفتاری در کشورم با من نشده بود.

الان ماموران زندان و مسولان قضایی حتی به سوال های ابتدایی من هم جواب نمی دهند. من حتی نمی دانم درد دخترم چه بوده که به بیمارستان رفته و نمی دانم الان دقیقا کجاست.»

پدر مریم شفیع پور افزود:« من به تمام مسولان مملکتم نامه نوشتم که به مشکل دخترم رسیدگی کنند و تقاضا کردم اگر جرمی مرتکب شده زودتر پرونده اش را به دادگاه بفرستند وگرنه برای چه او را در حبس انفرادی نگه داشته اند! اما متاسفانه تا کنون کسی پاسخی به ما نداده است.

من از دولت جدید کمک می خواهم. من یک پدرم و نگران سلامتیم فرزندم هستم.»