پارلمان آلمان قرار دادن حزب‌الله لبنان در فهرست سیاه را بررسی می‌کند

0
166

پارلمان آلمان آماده می‌شود تا امروز پنجشنبه 6 ژوئن قرار دادن حزب‌الله لبنان در فهرست سیاه را بررسی کند؛ اقدامی که برپایه درخواست ارائه شده از سوی حزب راستگرای آلترناتیو انجام می‌شود.

فراکسیون پارلمانی حزب از پارلمان خواست در توصیه نامه‌ای از دولت آلمان بخواهد حزب الله لبنان را به طور کامل بدون تفاوت قائل شدن میان بخش‌های سیاسی و نظامی‌اش در فهرست سیاه قرار داده و تحریم کند «زیرا تشکیل دهنده تهدیدی برای آلمان است».

این جهت‌گیری در حالی است که سازمان اطلاعات آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود شمار اعضای حزب‌الله حاضر در آلمان در سال 2018 به 1050 تن رسید.

ابراز امیدواری پومپئو

چند روز پیش مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ابراز امیدواری کرده بود آلمان نیز همچون بریتانیا، حزب‌الله لبنان را در فهرست سیاه قرار دهد.

پمپئو گفته بود که واشینگتن در برابر ایجاد نظامی توسط اروپایی‌ها برای حمایت از شرکت‌های‌شان در صورت تعامل با جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌های آمریکا تا زمانی نخواهد ایستاد که تمرکز بر تهیه کمک‌های بشر دوستانه و دیگر کالاهای مجاز باشد.

پومپئو که در نخستین سفر خود به عنوان وزیر امور خارجه به آلمان افزود ایالات متحده با ایجاد نظام مالی معروف به اینستکس تا زمانی که در زمینه تجارت کالاهای غیر تحریم شده باشد، مخالف نیست.

پومپئو پس از دیدار با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: «درباره تجارت با جمهوری اسلامی شفاف بودیم. کالاهایی در فهرست تحریم قرار دارد و کالاهایی نه».

به گزارش العربیه؛ ماس ادامه داد: «دو طرف اتفاق نظر دارند که باید جلوی دست‌یابی جمهوری اسلامی به اسلحه اتمی را گرفت. اما اختلاف‌مان درباره چگونگی محقق شدن این هدف، بر کسی پوشیده نیست».