وزیر خرانه‌داری آمریکا به دنبال فشار بر جمهوری اسلامی و قطع حمایت مالی از تروریسم است

0
240

استیو منوشن، وزیر دارایی آمریکا، روز چهارشنبه یک مرکز منطقه ای ضد حمایت مالی از تروریسم را در عربستان سعودی راه اندازی کرد.

به گزارش وال استریت جورنال، این مرکز شامل آمریکا، عربستان سعودی، قطر، و پنج کشور منطقه خلیج فارس است. این گروه در نخستین گام هشت رهبر، کمک کننده و تسهیل کننده کمک های مالی به داعش و القاعده در یمن را هدف گرفته اند.

وزیر دارایی آمریکا خطاب به مقام های سعودی و سرمایه گذاران گفت: «مرکز هدف گرفتن حمایت مالی از تروریسم کاتالیزوری برای اقدامات مضاعف علیه کمک کنندگان به تروریسم و مکانی برای به هم پیوستن برای مبارزه با این تهدیدهای مشترک است.»

منوشن و دیگر مقام های دولت ترامپ می کوشند در یک رشته ملاقات ها در عربستان سعودی، اسراییل، قطر و امارات متحده عربی سیاست جدید واشنگتن در برابر جمهوری اسلامی را که اخیرا اعلام شد، تقویت کنند.

وزیر دارایی آمریکا گفت: «من فرصت های همکاری برای مقابله با فعالیت های تهدید آمیز جمهوری اسلامی را با متحدان مان به بحث خواهم گذاشت.» این همکاری ها شامل اتخاذ اقداماتی علیه حزب الله است که جمهوری اسلامی از آن حمایت می کند.

مرکز تازه افتتاح شده می تواند به عنوان بنیانی برای ترمیم شکاف بین کشورهای منطقه خلیج فارس خصوصا در اختلافات با قطر مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ تحلیلگران می گویند تحریم های اعلام شده چهارشنبه چندان غیر متعارف نیست و اهدافی راحت برای این گروه تازه تاسیس خواهد بود.