وحید هاشمیان دستیار ایرانی ویلموتس در تیم ملی شد

0
195

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نام یکی از دستیاران ایرانی خود را اعلام کرد.

براساس اعلام مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، وحید هاشمیان به عنوان دستیار ایرانی وی در این تیم انتخاب شد.

به گزارش مهر؛ ویلموتس دلیل انتخاب هاشمیان به عنوان دستیار ایرانی در کادر فنی را آشنایی با زبان آلمانی اعلام کرد.

وحید هاشمیان (زاده ۳۰ تیر ۱۳۵۵، تهران) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او پس از پایان لیگ یازدهم در حالیکه دو فصل برای باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران به میدان رفته بود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او از بازیکنان سابق و مربی تیم ملی فوتبال ایران نیز هست.

وحید هاشمیان به درخواست مربی سابق تیم ملی ایران منصور پورحیدری به تیم ملی ایران پیوست. او در روز ۱۰ آذر ۱۳۷۷، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک، اولین بازی ملی خود را در برابر تیم ملی قزاقستان انجام داد و در جریان پیروزی دو بر صفر ایران، هر دو گل تیم را به ثمر رساند. در اوایل سال ۲۰۰۱ و در زمان مربیگری میروسلاو بلاژویچ، هاشمیان از تیم ملی جدا شد. علت جدایی هاشمیان، دادن ارجحیت به بازیکنان دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال بود.

سپس در سال ۲۰۰۵ برای بازی با اٌردن در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ به در خواست برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی بازگشت؛ و پس از صعود به جام جهانی در بازیهای تدارکاتی تیم ملی مانند کرواسیو بوسنی و هرزگوین شرکت کرد و در جام جهانی نیز در مقابل مکزیک، پرتغال و آنگولا حضور داشت.

در سال ۲۰۰۷ هاشمیان به همراه تیم ملی در جام ملتهای آسیا نیز حضور یافت.