آمریکا: ۱۲ شرط مایک پمپئو برای جمهوری اسلامی همچنان پابرجاست

0
498

مورگن اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ضمن توضیح درباره اظهارات اخیر دونالد ترامپ، در خصوص مذاکره با رهبران جمهوری اسلامی، تاکید کرد: ما آماده گفتگو با جمهوری اسلامی هستیم اما رهبران جمهوری اسلامی باید ۱۲ شرط تعیین شده از سوی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را جدی بگیرند.

مورگن اورتگاس، در نشست خبری روز سه‌شنبه ۲۸ می، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در مورد اظهارات تازه رییس‌جمهوری آمریکا پیرامون جمهوری اسلامی، با بیان اینکه ۱۲ شرط تعیین شده از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی همچنان پابرجاست، گفت: هر زمان که رهبری جمهوری اسلامی خواستار مذاکره باشد، رییس‌جمهوری و وزیر امور خارجه هم تاکید کرد‌ه‌اند که برای گفتگو آمادگی دارند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در سفر به ژاپن، گفت: جمهوری اسلامی با همین رهبران موقعیت تبدیل شدن به کشوری بزرگ را دارد.

رییس‌جمهوری آمریکا، ضمن استقبال از پیشنهاد ژاپن برای میانجیگری در جهت حل اختلاف میان تهران و واشنگتن، افزود: من می‌خواهم به صراحت بگویم که ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم و به دنبال جلوگیری از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا، سال گذشته، ۱۲ شرط فراگیر را برای دستیابی به یک توافق تازه با جمهوری اسلامی مطرح کرد. در واکنش، جمهوری اسلامی، این شروط را غیرقابل پذیرش عنوان کرده بود.

به گزارش رادیوفرانسه؛ اظهارات تازه رییس‌جمهوری آمریکا در حالی عنوان می‌شود که در هفته‌های اخیر و بدنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن، ایالات متحده آمریکا نیروهای نظامی خود در منطقه را افزایش داده است.