واکنش پرزیدنت ترامپ به ادعای بازداشت جاسوسان توسط جمهوری اسلامی

0
203

در نخستین واکنش به ادعای جمهوری اسلامی درباره بازداشت گروهی از جاسوسان آمریکا، رئیس جمهوری ایالات متحده ادعای جمهوری اسلامی را «دروغ‌های بیشتر» از «رژیم مذهبی» شکست‌خورده جمهوری اسلامی دانست.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز دوشنبه ۳۱ تیر در این باره در حساب توئیتر خود نوشت: «گزارش‌های مبنی بر بازداشت جاسوسان سی‌آی‌ای توسط جمهوری اسلامی کاملا نادرست است. حتی ذره‌ای حقیقت در آن نیست. [این‌ها] فقط دروغ‌ها و دروغ‌پراکنی‌های بیشتر (مثل قضیه پهپاد سرنگون شده آنها) است که از سوی یک رژیم مذهبی منتشر می‌شود؛ [رژیمی] که به شکل بدی در حال شکست خوردن است و نمی‌داند چه کار کند. اقتصادشان مرده است و از این هم بسیار بدتر خواهد شد. وضعیت جمهوری اسلامی یک افتضاح کامل است!»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۷ نفر را در «مراکز حساس و حیاتی» بازداشت کرده که برخی از آنها توسط قوه قضائیه به اعدام محکوم شده اند.

به گزارش صدای آمریکا؛ مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات که نامش در رسانه‌های جمهوری اسلامی اعلام نشده، مدعی شد که هیچ یک از افراد دستگیر شده «اتباع کشورهای خارجی نبوده‌اند» و به صورت «سلولی» در ایران فعالیت می کردند و «ارتباطی با دیگری نداشتند و هر کدام با یک افسر اطلاعاتی سیا در ارتباط بودند.»