واکنش دو مقام پیشین آمریکا به سخنرانی ویدئویی مریم رجوی در کمیته فرعی کنگره

0
136

مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران، در جلسه‌ای که از سوی کمیته فرعی نمایندگان آمریکا در امور تروریسم در محل کنگره آمریکا برگزار شد، با برقراری ارتباط ویدئویی سخنرانی کرد و راه‌کارهایی را برای شکست پدیده بنیادگرایی در خاورمیانه ارائه داد. به گزارش رسانه‌های آمریکا دو مقام پیشین این کشور حاضر به شنیدن این سخنرانی نشدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشینگتن، رجوی، رهبر یکی از گروه‌های اپوزیسیون ایران که مقیم فرانسه است، در سخنرانی خود گفت: «این رژیم ملایان است که موجب ایجاد داعش شده و قتل عام و حذف سنیها در عراق و سوریه باعث قدرت گرفتن داعش شد.»

رجوی همچنین با ارائه راه‌کارهایی همچون اخراج نیروی قدس و خاتمه دادن به نفوذ رژیم ایران در عراق، مشارکت کامل اهل تسنن در قدرت و مسلح کردن عشایر سنی برای به‌دست گرفتن امنیت محلی، کمک به اپوزیسیون مدرن و مردم سوریه برای خاتمه‌دادن به دیکتاتوری اسد و برقراری دموکراسی در این کشور، و بستن همه راههای دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی، خواستار اتخاذ قدمهای عملی برای پایان دادن به بنیادگرایی در منطقه شد.

اما این سخنرانی مریم رجوی در حالی انجام شد که رسانه‌های آمریکایی از انتقاد دو مقام پیشین آمریکا به حضور رئیس شورای ملی مقاومت ایران در این جلسه خبر داده‌اند.

وال استریت ژورنال نوشته که دانیل بنجامین، مدیر پیشین امور مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا که قرار بود در جلسه دیروز حاضر شود، هفته گذشته از حضور در این جلسه خودداری کرد.

همچنین رابرت فورد، سفیر پیشین آمریکا در دمشق، پیش از شروع سخنرانی رجوی سالن جلسه را ترک کرد.