واکنش جمهوری اسلامی به تحریم‌های اتحادیه اروپا

0
180

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۱۹ دی، تصمیم اتحادیه اروپا به تحریم چند تبعه ایرانی را بی پایه و اساس خواند و آن را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نام دو شهروند ایرانی و اداره کل امنیت داخلی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را به دلیل حملات ناکام اخیر در خاک اروپا به فهرست افراد و سازمان‌های تروریستی اضافه کرده است.

این عملیات ناکام اشاره به آنچه اتهام انجام عملیات تروریستی در اجلاس سازمان مجاهدین خلق در فرانسه و همچنین انجام عملیات تروریستی در دانمارک بوده است دارد، دو عملیاتی که ایران دست داشتن در آنها را رد کرده است.

از سوی دیگر و در آستانه تصمیم گیری اتحادیه اروپا در خصوص تحریم چند تبعه ایرانی، هلند هم گزارشی در خصوص دو عملیات قتل دو تبعه هلندی ارائه کرد.

یکی از آنها علی معتمد، شهروند هلندی ایرانی‌تبار بود که بعد از ظهر ۱۵روز دسامبر ۲۰۱۵ زمانی که ۵۶ سال داشت، هنگام بازگشت به منزل از محل کار با شلیک گلوله به سرش در شهر آلمیره به قتل رسید. بعدا گزارش شد دادگاهی در هلند با صدور حکمی، هویت واقعی این فرد را محمدرضا کلاهی اعلام کرده است. محمد رضا کلاهی، متهم اصلی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ بود.

به گزارش یورونیوز؛ مورد دوم در نهم ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی گزارش شد، گزارشی که مربوط به کشته شدن رهبر گروه الحوازیه به نام احمد نیسی در مقابل خانه‌اش بود. جنبش الحوازیه گروهی است که عملیات تروریستی اهواز را در سپتامبر سال ۲۰۱۸ انجام داد.