هنرمندان تیراندازی به محیط‌بان‌ها را محکوم کردند

0
222

حمعی از هنرمندان با انتشار بیانیه‌ای تیراندازی به محیطبان‌ها را محکوم کردند.

 در این بیانیه آمده است:«خبر به شهادت رسیدن سه تن از محیط‌بان‌های کشورمان،قلبهای ما را به درد آورده است. گلوله تفنگ‌های دشمنان محیط زیست ایران هر روز سینه یکی از این حافظان و عاشقان طبیعت را می‌شکافد. ما هنوز در ترس و بیم از دست رفتن توان راه رفتن محیطبان خوب مان علی آرامش فر بودیم که هنوز از بستر جراحت سخت گلوله‌های شکارچی غیرمجازبرنخواسته است که اخبار شهادت پرویز هرمزی، محمد دهقانی و منوچهر شجاعی،این عزیزان از جان گذشته،ما را به غم و ماتم برد.درخواست اجرای اشد مجازات برای این سنگدلانِ بی رحم حق است ولی آیا مجازات این افراد ، محیط‌بانان مان را به ما باز می‌گرداند؟!

همه میدانیم پاسخ چیست. باید به این کشتار پایان داد. باید از حامیان این مرز و بوم دفاع کرد. جامعه هنرمندان حامی محیط زیست و گروه هنر احترام به محیط زیست خواستار استقرار قوانین بازدارنده و حمایت بی‌قید و شرط از تمام محیطبانان ایرانی هستند.

ما خواستاریم تا سلاح‌ها جمع آوری شوند، ما خواستاریم که امکانات،حقوق مکفی و نفرات بیشتری در اختیار یگان حفاظت محیط زیست قرار گیرد و ما خواستاریم تا قوانین، حامی محیط‌بانان شوند.

متاسفانه طی این سالها ثابت شد که تملک سلاح حتی سلاحهای مجوزدار، خطری جدی به وجود آورده است. در زمانی که حیات وحش ایران دیگر تاب توان یورش شکارچیان را ندارد، در زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست در هراس نابودی کامل نسل‌های جانوری و گونههای کمیاب کشورمان با عدم صدور مجوز شکار، تلاش میکند جای نفسی برای طبیعت ایران باز کند، در اختیار داشتن بیش از یک میلیون سلاح شکاری مجوزدار و سلاح های بیشمار فاقد مجوز در دست مردم را به چه معنا باید قلمداد کرد؟!

جامعه هنری ضمن اینکه پشتیبانی خود را از تمام محیطبان‌ها اعلام می دارد  نه تنها خواستار برخورد سختگیرانة قانونی با متخلفان و قاتلان شهدای محیط‌بان است بلکه به قوت از جمع آوری و ممنوعیت حمل سلاح حمایت میکند و اعلام میدارد که باید به این تجارت مرگ پایان داد.»

 به گزارش ایسنا؛ میترا حجار، رویا تیموریان، بهزاد فراهانی،رسول نجفیان، پرویز پورحسینی، رضا بابک ، خسرو معصومی ، سیروس الوند،امین تارخ، مائده طهماسبی ، فرهاد آییش، هانیه توسلی، پریناز ایزدیار، کتی جهانگیری،خسرو شهراز، پانته آ پناهیها ، عباس جهانگیریان ، پرستو صالحی، نفیسه روشن، آرام جعفری، هانا کامکار، سروین رفیعنیا ، رضا پاپی ، رامین ناصرنصیر ، شبنم فرشادجو،  محمد ساربان ، فلور نظری، پریسا شمس ، پوریا رحیمیان ، کاظم هژیرآزاد و مهنوش شیخی، صنم کاظمی، افروز فروزند، علی دادرس، شعله شریعتی از گروه هنرمندان فیلمنامه نویس، بزرگمهر حسین پور- گرافیست و کاریکاتوریست ، از جمله هنرمندان امضاکننده این بیانیه می باشند.