هشدار ۲۳۹ دانشمند: کرونا از طریق هوا هم منتقل می‌شود

0
194

گروهی از دانشمندان در نامه ای از سازمان جهانی بهداشت خواستند که با توجه به شواهد موجود مبنی بر انتقال ویروس جدید کرونا از طریق هوا در توصیه های خود تجدیدنظر کند.

هشدار ۲۳۹ نفر از دانشمندان از ۳۲ کشور جهان درباره انتقال نوع جدید ویروس کرونا از طریق ذرات ریز در هوا در حالی مطرح می شود که سازمان جهانی بهداشت تاکنون راه انتقال اصلی این ویروس را قطرات ریزی که از بینی و دهان فرد مبتلا خارج می شود اعلام کرده است.

نویسندگان این نامه قصد دارند هفته آینده متن آن را به همراه شواهدی مبنی بر انتقال ویروس جدید کرونا از طریق هوا در یک نشریه علمی منتشر کنند.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون به نامه این گروه از دانشمندان واکنشی نشان نداده است. امضاءکنندگان این نامه از سازمان جهانی بهداشت خواسته اند تا به نقش ذرات ریز هوا در انتقال ویروس جدید کرونا توجه بیشتری نشان دهد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد تاکنون با تکیه بر یافته هایی که از انتقال نوع جدید ویروس کرونا از طریق قطرات ریز بینی و دهان فرد مبتلا حکایت داشت بر لزوم حفظ فاصله یک متری با افراد دیگر و شستشوی مرتب دستان تاکید کرده است.

این در حالی است که به گفته ۲۳۹ دانشمند امضاءکننده نامه به سازمان جهانی بهداشت، ذرات هوا می توانند ویروس جدید کرونا را در فاصله‌ای بسیار بیشتر از یک متر پخش کنند.

یورونیوز نوشت؛ سازمان جهانی بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که به طور دائمی در حال ارزیابی راه های انتقال نوع جدید ویروس کرونا است و یافته های جدید در این مورد را منتشر خواهد کرد.