هشدار سناتورهای آمریکایی به اروپا درباره تخطی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی

0
159

گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه به کشورهای اروپایی در مورد تخظی از تحریم های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی هشدار دادند.
تحریم های هسته ای واشنگتن علیه جمهوری اسلامی قرار است به دنبال خروج آمریکا از برجام به زودی بار دیگر به اجرا گذاشته شود.

در نامه ۱۰ سناتور جمهوریخواه به سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان از تلاش‌های احتمالی قدرت‌های اروپایی برای دور زدن و یا زیر سوال بردن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی شده است. در میان امضاءکنندگان این نامه نام تد کروز و مارکو روبیو، نامزدهای پیشین انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری نیز به چشم می خورد.

آنها هشدار داده اند که کنگره آمریکا در صورت تخطی کشورهای اروپایی از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

اولین دسته از تحریم های هسته ای آمریکا علیه جمهوری اسلامی روز چهارم اوت (۱۳ مرداد) به اجرا گذاشته خواهد شد. دسته ای دیگر از تحریم ها نیز قرار است روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) وضع شود.

به گزارش یورونیوز؛ گروهی از مقامات اروپایی پیش از این ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با جمهوری اسلامی خواستار تلاش برای حفظ برجام شده بودند. اتحادیه اروپا در همین راستا قرار است بسته ای پیشنهادی ارائه کند تا براساس آن درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی تضمین، و تاثیر تحریم های آمریکا بر اقتصاد جمهوری اسلامی جبران شود.