نیاز فوری سراج الدین میردامادی به درمان و وضعیت نامناسب او در بند ۸ زندان اوین

0
152

یک منبع آگاه به وضعیت سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی که در بند ۸ زندان اوین بیمار است به  گفت او به دلیل داشتن ترکشی در میان گردن و کتف نیاز به مراقبت های پزشکی ویژه و فضای آرام  دارد. به گفته این منبع نه تنها با انتقال او به بیمارستان برای جراحی موافقت نمی شود بلکه حتی در داخل بند نیز فاقد حداقل امکانات یک زندانی مانند داشتن تختخواب است.

این منبع با اشاره به اینکه در میان خود زندانیان اوین، بند ۸  این زندان معروف به «تبعیدگاه اوین» است گفت: «سراج جانباز ۳۰ درصدی جنگ ایران و عراق است. قبل از زندان، دکتر متخصصش با انجام معاینات و سی تی اسکن متوجه شده بود ترکشی از دوران جنگ در نزدیکی گردن و ترقوه او وجود دارد که به دلایل نامعلومی طی این سالها دیده نشده بود. دکترش به او توصیه کرده بود که اگر در قسمت راست بدن که محل ترکش است دچار درد و ناراحتی شود باید فورا برای جراحی به بیمارستان برود.» 

 به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران؛ این مبنع ادامه داد: «در دوران انفرادی و بعد وقتی به بند ۸ زندان اوین منتقل شد وضعیتش روز به روز بدتر شد. پزشک بهداری زندان دستور اعزام او را بیمارستان برای درمان صادر کرد اما ماهها به انتقال او به بیمارستان رضایت ندادند تا اینکه روز ۱۰ اسفند ماه او را با پا بند و دستبند به بیمارستان شهدای تجریش منتقل کردند. اما حتی سربازی که همراه او بود پرونده پزشکیش را با خود نیاورده بود و چون با بیمارستان از قبل هماهنگ نشده بود دکتر متخصصی هم آن زمان در بیمارستان وجود نداشت که سراج را معاینه کند. چند ساعت بعد بدون اینکه سراج معاینه شود او را به زندان برگرداندند.»

این منبع با اظهار اینکه آقای میردامادی از امکانات اولیه مانند خیلی از زندانیان دیگر بند ۸ زندان اوین بی بهره است به گفت:«چندین برابر بیش از فضای موجود بند، زندانی نگهداری می شود بنابراین آنها فاقد مکان خلوتی برای استراحت و خوابیدن هستند. همچنین بند دارای سیستم گرمایشی درستی نیست و شوفاژهایش درست کار نمی کند. شب تا صبح از شدت سرما می لرزند.»

این منبع ادامه داد: «علیرغم درخواست های متعدد سراج هنوز او فاقد تختخواب است و روی زمین سرد می خوابد در حالیکه با توجه به داشتن درد در ناحیه سمت راست بدنش نباید روی زمین بخوابد. ترکش در جای بسیار حساس میان گردن و کتف او قرار دارد. اخیرا او در لیست زندانی های که برای داشتن تختخواب در اولویت بودند قرار گرفت اما معلوم نیست به چه دلیلی به سراج که جانباز جنگ و بیمار است در نهایت تختخواب داده نشد.»

این منبع گفت: «در این بند وضعیت امنیتی، بهداشتی و زندگی زندانیان در وضعیت فجیعی است و متاسفانه دسترسی راحت به انواع و اقسام مواد مخدر و قرص های روان گردان نیز در میان زندانیان وجود دارد.»

سراج الدین میردامادی، فعال سیاسی و روز ۲۰ اردبیهشت ماه ۱۳۹۳ به دنبال احضاریه ای که دریافت کرده بود به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد و در همانجا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او از ان روز تا ۲۱ آبان ماه در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود و پس از آن به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

این زندانی در مرداد ماه ۱۳۹۳ به دو اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی به ۶ سال حبس توسط قاضی صلواتی محکوم شد. پرونده او در حال حاضر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است.

سراج الدین میردامادی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به فرانسه برای ادامه تحصیل رفت و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات را گرفت و پس از انتخاب حسن روحانی در مرداد ماه  سال ۱۳۹۲ به ایران بازگشت.

سید حسین میردامادی، پدر این زندانی سیاسی شهریور ماه امسال در نامه ای با عنوان “پسرم به دعوت شما به ایران آمد” خطاب به حسن روحانی نوشت که قاضی صلواتی با تهدید به فرزندش در جلسه دادگاه گفته است: «چنان برخوردی با شما بکنیم که هیچ ایرانی هوس آمدن به کشور را نداشته باشد.» آقای میردامادی با اشاره به این تهدید نوشت: «به واقع مایه تاسف است که این حرات به صرف ادعای باطل شان مبنی بر بیم قرار، آن هم برای کسی که با پای خودش به کشور بازگشته، بدون هیچ مجوزی با قرار وثیقه برای وی موافقت نمی کنند. از طرفی روند انتقال پرونده و رسیدگی در دادگاه تجدید نظر را هم عملا متوقف کرده ان تا کینه خود را به طور کامل نشان دهند.»